Retelele de socializare si televiziunea, in topul preferintelor romanilor. Ziarul si radioul pierd teren

Retelele de socializare si televiziunea, in topul preferintelor romanilor. Ziarul si radioul pierd teren

In goana cotidiana, romanii care vor sa fie informati aleg sa acceseze retelele de socializare si sa porneasca televizorul. Presa scrisa si radioul pierd teren in topul surselor de informare. Pentru a fi la curent cu evenimentele zilei, romanii aleg televiziunea si presa online, insa cand vine vorba de noutati din tehnologie, moda, servicii, se informeaza din social media. 

 

Studiu: Topul surselor de informare accesate de romani 

Sondajul realizat de compania de cercetare Reveal Marketing Research, in perioada 22 – 28.06.2023 pe un esantion reprezentantiv de 1015 respondenti, arata ca cei mai multi dintre romani petrec pe social media, la TV sau ascultand radio intre 1-3 ore pe zi. Conform datelor studiulu, topul surselor de informare accesate de romani arata astfel: 

 

  • televiziune (70%)
  • social media – Facebook, Instagram (68%) 
  • presa online – site-uri de stiri, portaluri  (56%)
  • radio-ul (38%)
  • podcast-ul (24%) 
  • presa scrisa – ziar/ revista (23%)

 

Ca tendinta, cei sub 45 de ani prefera in mai mare masura mediul online, comparativ cu persoanele peste 45 de ani. Spre exemplu, pentru 80% dintre tinerii intre 18-34 ani social media este principala sursa de informare (vs. 68% total esantion), in timp ce 85% dintre cei peste 55 ani prefera televiziunea (vs. 70% total esantion)”, arata cercetarea.

 

Pe net, pentru dezvoltare personala

Platformele pe internet sunt cele mai accesate resurse pentru dezvoltarea personala, in timp ce presa traditionala este accesata pentru a fi la curent cu stirile. 

 

Pentru evenimentele importante romani aleg sa utilizeze televiziunea (77%), presa online (77%), radio-ul (73%) sau presa scrisa (70%), in timp ce pentru a afla mai multe despre subiectele de interes personal (tehnologie, moda, sport etc.), cele mai accesate surse de informare sunt social media (57%). Din dorinta de a-si dezvolta cunostintele si a invata lucruri noi cei mai multi dintre romani aleg podcast-urile (62%), mai arata studiul. 

 

Social media este un canal des utilizat pentru a accesa informatii despre hobby-uri si interese personale (45%), meme-uri si continut umoristic (43%), informatii despre persoanele publice urmarite (42%), informatii despre celebritati si divertisment (42%).