In goana cotidiana, romanii care vor sa fie informati aleg sa acceseze retelele de socializare si sa porneasca televizorul. Presa scrisa si radioul pierd teren in topul surselor de informare. Pentru a fi la curent cu evenimentele zilei, romanii aleg televiziunea si presa online, insa cand vine vorba de noutati din tehnologie, moda, servicii, se informeaza din social media.
Studiu: Topul surselor de informare accesate de romani
Sondajul realizat de compania de cercetare Reveal Marketing Research, in perioada 22 – 28.06.2023 pe un esantion reprezentantiv de 1015 respondenti, arata ca cei mai multi dintre romani petrec pe social media, la TV sau ascultand radio intre 1-3 ore pe zi. Conform datelor studiulu, topul surselor de informare accesate de romani arata astfel:
- televiziune (70%)
- social media – Facebook, Instagram (68%)
- presa online – site-uri de stiri, portaluri (56%)
- radio-ul (38%)
- podcast-ul (24%)
- presa scrisa – ziar/ revista (23%)
“Ca tendinta, cei sub 45 de ani prefera in mai mare masura mediul online, comparativ cu persoanele peste 45 de ani. Spre exemplu, pentru 80% dintre tinerii intre 18-34 ani social media este principala sursa de informare (vs. 68% total esantion), in timp ce 85% dintre cei peste 55 ani prefera televiziunea (vs. 70% total esantion)”, arata cercetarea.
Pe net, pentru dezvoltare personala
Platformele pe internet sunt cele mai accesate resurse pentru dezvoltarea personala, in timp ce presa traditionala este accesata pentru a fi la curent cu stirile.
Pentru evenimentele importante romani aleg sa utilizeze televiziunea (77%), presa online (77%), radio-ul (73%) sau presa scrisa (70%), in timp ce pentru a afla mai multe despre subiectele de interes personal (tehnologie, moda, sport etc.), cele mai accesate surse de informare sunt social media (57%). Din dorinta de a-si dezvolta cunostintele si a invata lucruri noi cei mai multi dintre romani aleg podcast-urile (62%), mai arata studiul.
Social media este un canal des utilizat pentru a accesa informatii despre hobby-uri si interese personale (45%), meme-uri si continut umoristic (43%), informatii despre persoanele publice urmarite (42%), informatii despre celebritati si divertisment (42%).