Mediu de lucru placut. De la cliseul din anunt, la realitatea din companie.

Mediu de lucru placut. De la cliseul din anunt, la realitatea din companie.

Oferim un mediu de lucru placut” a devenit un cliseu in cazul anunturilor de angajare, postate de companii, o momeala care ar trebui sa ajute la atragerea de candidati. Insa, in ce masura aceasta formulare corespunde cu realitatea din companie? Un mediu de lucru placut sau sanatos include o lista lunga de aspecte printre care relatiile intre colegi si cu superiorii, flexibilitatea programului, oportunitatile de avansare, spatiul de lucru, dar si alte facilitati. Daca isi doresti cu adevarat sa le oferi angajatilor tai ceea ce promite anuntul de angajare, consultantii RisCo.ro iti ofera cateva sfaturi pentru a crea un mediu de lucru confortabil si productiv:



1. Spatiu placut

Este primul element pe care il observa noul angajat. Una este sa lucrezi intr-un birou inghesuit, printre teancuri de dosare, cu un calculator vechi, un spatiu in care lumina naturala cu greu patrunde si altfel stau lucrurile daca iti desfasori activitatea intr-un birou modern, minimalist, decorat cu bun gust, cu facilitati si echipamente moderne. Este primul pas in a construi conceptul de “mediu de lucru placut”. Zona trebuie sa fie aerisita, luminata, cu spatii deschise si spatii de depozitare, dar si birouri individuale, pentru momentele in care angajatul are nevoie sa se concentreze pe un proiect, fara a fi deranjat de activitatea din jur.

2. Comunicare si colaborare

Sa incepe cu ASA NU: nu limita exprimarea libera, nu incuraja barfa si nu alimenta comportamentele toxice! Comunicarea deschisa va aduce eficienta, productivitatea si relatii sanatoase la birou. Este esential ca angajatii sa se simta liberi isi exprime punctul de vedere, sa ofere si sa le fie oferit feedback , sa existe dezbateri, iar conflictele sa fie solutionate transparent si corect. Oamenii vor aprecia sinceritatea, transparenta, tratamentul egal si motivarea.

3. Relatii profesionale sanatoase

Tanara generatie, dar nu numai, pune accent pe acest element: relatiile de la locul de munca. Fie ca vorbim de relatia cu ceilalti colegi sau relatia cu superiorii, acestea trebuie sa fie bazate pe respect reciproc, o buna colaborare, recunoasterea meritelor, flexibilitate. Relatiile profesionale toxice sunt generatoare de demisii pentru ca dincolo de stresul personal, dar si de presiunea activitatii desfasurate si a termenelor proiectelor, oamenii nu-si mai doresc si un alt factor de stres.

4. Echilibrul viata profesionala/ viata personala

Un aspect deseori ignorat, facilitarea echilibrului intre viata personala si cea profesionala este cheia productivitatii. Inevitabil pot aparea momente cu ore de munca suplimentara sau termene-limita dificile, insa important este ca angajatii sa fie recompensati in aceste momente, sa le fie apreciate meritele, sa fie motivati financiar si cu alte beneficii extrasalariale. Totodata, este ideal ca angajatul sa nu ajunga in stadiul de burnout, din cauza presiunii excesive.

5. Dezvoltarea spiritului de echipa

Este dificil sa pui la aceeasi masa oameni cu mentalitati, principii si valori diferite, dar este necesar sa gasesti metodele potrivite pentru a dezvolta spiritul de echipa in companie. Pentru a facilita interactiunea intre angajati poti organiza un teambuilding la anumite intervale de timp. De asemenea sedintele si momentele de brainstorming sunt importante. Evenimentele de tip corporate contribuie la dezvoltarea spiritului de echipa, mai ales daca si angajatii sunt implicati/consultati cu privire la modul de organizare. Acestea sunt elemente de stimulare a comunicarii si de fidelizare a angajatilor.

6. Sanse reale si egale de avansare profesionala

Studiile recente au aratat ca lipsa oportunitatilor de avansare profesionala duce la schimbarea locului de munca. Multi angajati renunta la job nu pentru ca sunt nemultumiti de salariu sau conditii, ci pentru ca vor sa creasca profesional si nu primesc aceasta sansa. Ca manager, este important sa oferi sanse reale si egale de avansare profesionala angajatilor pentru a evita frustrarea si pierderea angajatilor performanti.