Feedback-ul pozitiv nu este lauda. Are numeroase beneficii. De ce sa oferi feedback angajatilor?

Feedback-ul pozitiv nu este lauda. Are numeroase beneficii. De ce sa oferi feedback angajatilor?

Foarte multi angajatori fac greseala de a crede ca feedback-ul pozitiv nu este necesar, atat timp cand angajatii sunt remunerati pentru munca lor. Daca atunci cand gresesc ceva sau trebuie sa imbunatateasca anumite aspecte ale muncii lor, patronii se grabesc sa ofere feedback negativ sau sa corecteze, atunci cand rezultatele muncii sunt foarte bune ignora importanta manifestarii aprecierii fata de angajat. Feedback-ul pozitiv este considerat de unii lauda si nu o necesitate. Totusi, de ce si cum sa oferi feedback pozitiv angajatilor? Consultantii RisCo.ro iti vin in ajutor cu cateva recomandari:

 

  1. Fidelizarea angajatilor

Un angajat care primeste regulat si feedback pozitiv pentru munca depusa va simti ca este o parte importanta din companie, iar recunoasterea meritelor va creste in timp performanta si gradul de implicare. Totodata, feedback-ul este si un instrument important in retentia angajatilor. Cei care se simt apreciati vor ramane fideli companiei si in momentele bune, dar si in etapele dificile.

  1. Cresterea productivitatii

Feedback-ul pozitiv ii va oferi angajatului garantia ca si-a indeplinit corect sarcinile si va creste productivitatea prin tendinta acestuia de a se autodepasi, de a demonstra ca este bun in domeniul sau, de a-si depasi performanta. Atunci cand primeste recunoastere, va continua sa ofere motive de apreciere si se va concentra pe o evolutie constanta.

  1. Eficientizarea comunicarii

Feedback-ul pozitiv este un instrument important pe care managerul il poate integra in strategia de comunicare a companiei. Este esentiala monitorizarea activitatii si performantei angajatilor, iar pe langa feedback-ul constructiv, care are rolul de a indrepta lucrurile care nu merg in directia buna, feedback-ul pozitiv este un mod de conectare cu angajatii. Totodata, va umaniza relatiile profesionale. Angajatii care sunt apreciati la momentul potrivit vor raspunde mai bine si in momentul unui feedback negativ. Nu se vor simti doar vanati, ci si pretuiti de companie.

Cand si cum oferi feedback pozitiv angajatilor?

  1. Alege cuvintele potrivite- nu trebuie sa sune a lauda si nici cuvinte care par fortate, doar de dragul de a bifa momentul. Adapteaza discursul personalitatii angajatului, explica in mod clar elementele care au adus feedback-ul pozitiv si ofera sinceritate.
  2. Momentul potrivit- nu lasa sa treaca foarte mult timp de la situatia care ti-a generat multumire. Ofera feedback la timp astfel incat angajatul sa se simta motivat si apreciat pentru performanta sa.

3. Ocaziile potrivite- feedback pozitiv poti oferi oficial in sedinte de bilant, evaluari etc, dar si in cursul anului, atunci cand un angajat si-a atins un target, a adus o reusita importanta pentru companie, a finalizat cu succes un proiect, a depasit o situatie dificila.