Esti adeptul muncii individuale, dar trebuie sa lucrezi si in echipa. Cum gestionezi munca in echipa?

Esti adeptul muncii individuale, dar trebuie sa lucrezi si in echipa. Cum gestionezi munca in echipa?

Stilul de lucru difera in functie de personalitatea fiecaruia dintre noi. Unii dau randament mai bun daca lucreaza individual, in timp ce pe altii munca in echipa ii stimuleaza sa obtina performanta. Nicio varianta nu este gresita atat timp cat rezultatul final este atins si exista eficienta.

Numai ca, sunt situatii in care nu poti alege. Anumite joburi sau proiecte implica din start munca in echipa. Pentru unii dintre noi este o adevarata provocare. Persoanele introvertite aleg munca individuala, pentru ca astfel se pot concentra mai bine si simt ca au control total asupra sarcinilor. Prefera sa-si asume intreaga responsabilitate decat sa lucreze alaturi de alti colegi, ceea ce implica impartirea sarcinilor, sa fie dependenti de ce fac ceilalti si sa socializeze. Sunt angajatii meticulosi, care se implica 100% si care nu se simt confortabil atunci cand munca lor este influentata de altii. Cand nu exista o alta varianta, chiar si cei care prefera munca individuala trebuie sa se adapteze. Cum? Iata cateva recomandari pentru a gestiona munca in echipa:

 

Ia totul ca pe o provocare!

Stim ca sa lucrezi in stilul tau iti aduce cea mai mare satisfactie, insa uneori este nevoie de adaptare. Nu te mai gandi la munca in echipa ca la o corvoada, ci ia totul ca pe o provocare. Iesi din zona de confort si depaseste-ti limitele! Invata sa comunici cu ceilalti si sa iti exprimi corect punct de vedere! Este adevarat ca munca individuala te scuteste de conflicte, dar si munca in echipa poate fi eficienta daca reusesti sa iti stapanesti emotiile si sa colaborezi. Delegarea sarcinilor, setarea obiectivelor si o buna organizare pot transforma munca in echipa intr-un proces eficient si placut.

Da dovada de implicare!

Daca proiectul impune munca in echipa nu opune rezistenta din start! Implica-te activ, cere si ofera informatii, incearca sa intelegi si punctul de vedere al celorlalti! Renunta la atitudini de genul “eu stiu cel mai bine” sau “e ca mine sau deloc”. S-ar putea sa te surprinda ideile celorlalti. Manifesta deschidere si vei vedea ca munca in echipa poate fi eficienta.

Solicita si ofera feedback!

Feedback-ul este extrem de important in munca in echipa. De munca fiecaruia depinde obtinerea unui rezultat bun. Chiar daca fiecare are bucata sa, este bine sa ceara si parerea celorlalti.

Asuma-ti sarcini in functie de expertiza pe care o ai si de abilitatile personale!

Ca lucrurile sa functioneze, in munca in echipa, fiecare trebuie sa-si asume task-uri in functie de cunostintele si abilitatile pe care le are. Chiar daca preferi munca individuala si ai impresia ca stii sa faci totul cel mai bine, intr-un proiect de echipa, alege-ti sarcinile care corespunde cel mai bine pregatirii tale. Nu monopoliza proiectul si da dovada de incredere in munca celorlalti!

Evita conflictele din orgoliu!

In munca de echipa, de multe ori conflictele sunt inevitabile. Este si normal avand in vedere ca fiecare vine cu stilul sau de lucru, cu ritmul sau si propria interpretare a sarcinilor. Daca poti evita conflictele printr-o comunicare eficienta, este ideal. Daca totusi apar, apeleaza la calm, diplomatie si sinceritate. Comunica deschis cu ceilalti colegi si explica-le pozitia ta. Asculta-le parerile si incercati impreuna sa restabiliti un echilibru. In munca in echipa nu este loc de orgolii.