Daca te astepti ca seful tau sa fie perfect, te inseli amarnic. Pana si cei mai buni sefi fac greseli.
Unii le recunosc si lupta pentru a le corecta, iar altii sunt mai putin implicati din acest punct de vedere.
Iata care sunt cele mai comune erori de leadership:
1. Nu isi asculta angajatii
Un sef trebuie sa tina intotdeauna cont de feedback-ul primit de la oamenii sai. Ulterior, el poate mula spatiul de lucru si cultura organizationala pe nevoile angajatilor, in asa fel incat sa pastreze o echipa puternica la baza companiei.
2. Nu isi informeaza echipa in mod corespunzator
Pentru ca angajatii sa fie implicati, sefii trebuie sa ii tina la curent cu noutatile din companie. Orice schimbare trebuie anuntata intr-un timp cat mai scurt, asta pentru a le permite oamenilor sa se adapteze si sa ramana motivati.
Noile strategii trebuie prezentate in detaliu, cu precizarea avantajelor si a dezavantajelor, precum si a asteptarilor pe termen scurt si lung.
3. Nu pun pret pe “coaching”
Daca ne uitam mai bine, in sport exista intotdeauna un antrenor. Se pare ca multi oameni de business nu pun accent pe aducerea acestui aspect in companii. Angajatii au nevoie sa fie invatati cum sa atinga calea succesului si cum sa se dezvolte, la randul lor, in lideri de exceptie.
Nu trebuie sa fie vorba despre un “coaching” formal care sa coste o groaza de bani. Este suficient ca sefii sa isi gaseasca zile in care sa isi imparta cunostintele cu cei pe care ii conduc.
4. Nu recunosc munca angajatilor
Atunci cand faci o treaba buna fara sa ti se recunosca meritele, tinzi sa iti pierzi motivatia. Acest lucru se intampla tot mai des in randul angajatilor, iar multi sefi nu par sa caute solutii pentru rezolvare.
Recunoasterea muncii oamenilor care au rezultate bune (prin programe variate de recompensare) ar trebui sa fie o prioritate pentru toti angajatorii.
5. Au tot timpul usa inchisa
Politica usilor deschise ii face pe angajati sa se simta confortabil la ideea ca pot veni intotdeauna cu propuneri si cu feedback.
Acest model este foarte avantajos, mai ales pentru angajatii noi, care au nevoie de timp pentru adaptare si pentru formarea sentimentului de apartenenta la grup.
Iata greselile pe care pana si cei mai buni sefi le fac. Nimeni nu este perfect, dar oricine trebuie sa isi doreasca sa devina mai bun in fiecare zi.
Daca acest articol ti s-a parut interesant, urmareste-ne si pe paginile de Facebook, Twitter sau LinkedIn!
Sursa: Inc Magazine
Traducere: Andrei Bobe