In urma cu 30 de ani, nimeni nu isi inchipuia ca dintr-o simpla cafenea de cartier se poate construi un adevarat imperiu. Cel care a reusit aceasta performanta a fost Howard Schultz, care a avut ca scop imbunatatirea relatiei dintre consumatorii de cafea si produsul in sine.
Nascut la 19 iulie 1953, intr-un cartier modest din New York, CEO-ul si presedintele Starbucks Corporation, Howard Schultz detine in prezent o retea de peste 23.000 de cafenele raspandite in intreaga lume, ce ii ofera venituri de aproape 15 miliarde de dolari.
Insa fondatorul Starbucks nu a fost tot timpul o persoana norocoasa si cu o viata linistita si usoara. Ba din contra, avand in vedere faptul ca provine dintr-o familie modesta, viata lui Howard Schultz a fost extrem de tumultoasa si plina de incercari.
Pe cand avea doar 7 ani, tatal sau, sofer de camion, s-a accidentat la unul din picioare, iar pentru o perioada de timp nu a mai putut munci, lasandu-si astfel familia fara venituri. Nemultumit de conditiile avute, Howard Schultz a decis sa munceasca de la varsta de 12 ani, schimband mai multe locuri de munca.
Pasionat de fotbal pe intreaga perioada a liceului, omul de afaceri a reusit sa obtina o bursa de merit la Universitatea Northern Michigan. Insa, ajuns acolo, a realizat ca nu aceasta este marea sa pasiune, iar in final acesta a pierdut bursa. Dar pentru a-si plati in continuare studiile la acea universitate, el s-a angajat in diverse domenii de activitate, a reusit sa obtina chiar si un imprumut la o banca si a devenit donator frecvent de sange.
Citeste si 5 cele mai bune cafenele din Bucuresti
Dupa ce a absolvit facultatea, Howard Schultz s-a izolat intr-o cabana la munte, pentru a se gandi extrem de bine ce avea sa faca cu viata sa. Peste ceva timp, s-a decis sa intre intr-un program de formare oferit de compania Xerox, insa a renuntat dupa numai trei ani, cand s-a angajat la o companie ce fabrica produse de plastic pentru bucatarie.
Extrem de ambitios, personajul povestei noastre a reusit sa devina vicepresedintele si manager-ul general al acelei companii. Aceasta pozitie i-a oferit posibilitatea sa descopere ca o mare parte din venituri ii erau generate de o mica retea de magazine din Seattle, cunoscuta atunci ca “Starbuck’s Coffee Tea and Spice Company”. Pentru a afla ce se ascunde in spatele companiei pe care actualmente o conduce, Howard Schultz a facut un drum pana in nord-vestul New York-ului. Pasionat de ceea ce se intampla in cadrul acelei cafenele de cartier, afaceristul s-a implicat in acel proiect si in scurt timp a reusit in sa devina directorul diviziei de retail si marketing al Starbucks.
Intr-una dintre calatoriile sale de afaceri din Milano, impresionat de experienta oferita de cafenelele italiene, si-a propus sa creeze o experienta similara si in cadrul Starbucks. Din pacate, sefii sai nu au fost incantati de idee, ceea ce l-a determinat pe Howard Schultz sa paraseasca Starbucks in 1985 si sa isi intemeieze propria companie, Il Giornale.
Doi ani mai tarziu, proprietarii Starbucks au decis sa isi vanda afacerea, oportunitate extrem de avantajoasa pentru Howard Schultz, care in final a platit 3,8 milioane de dolari, pentru preluarea sa. Sub conducerea lui, Il Giornale si-a schimbat numele in Starbucks, si a inceput rapida expansiunea in toate colturile Americii si ale lumii.
Odata cu criza economica din 2008, el a fost nevoit sa inchida temporar peste 7.000 de cafenele, dar a revenit spectaculos pe piata de profil in 2010, dovedind astfel ca unde exista vointa si pasiune totul este posibil.
Stiind foarte bine ce inseamna sa cresti intr-un mediu social cu extrem de multe greutati si sa iti doresti un trai mai bun pentru familia ta, omul de afaceri nu si-a neglijat niciodata angajatii. Mereu i-a pus pe primul loc, oferindu-le astfel atat asigurare medicala completa, cat si pachete de actiuni in cadrul companiei.
Starbucks este povestea celei mai rapide cresteri din retail din intreaga istorie si dovada vie a vointei umane, care nu poate fi doborata de niciun obstacol.
Daca acest articol ti s-a parut interesant, urmareste-ne si pe paginile de Facebook, Twitter sau LinkedIn!
Sursa: wikipedia.org
Traducere: Minodora Florescu