Un paradox crunt afecteaza dezvoltarea digitala din Romania. Desi este tara din Uniunea Europeana cu cel mai performant si cel mai ieftin internet de mare viteza, Romania se afla pe ultimul loc in UE la folosirea serviciilor online de catre firme, antreprenori si companii. Mai putin de jumatate dintre firmele din Romania au site pe internet, in conditiile in care doar unul din patru agenti economici recurge la retelele sociale pentru a-si promova businessul.
Potrivit datelor publicate recent de Eurostat, numai 45% dintre firmele din Romania au website, bifand cel mai prost scor din UE.
Rezultatele evidentiaza existenta unei piete online care nu este exploatata suficient: numai 23% dintre antreprenorii romani folosesc retelele sociale, iar doar 19% din firmele din Romania pot sa spuna ca au si website, si cel putin un cont de social media.
Din pacate, nici alte forme de promovare in online nu sunt mai utilizate. Astfel, doar 4% din afaceri sunt promovate prin bloguri corporate sau microbloguri, 8% prin platforme de continut multimedia, si 3% prin solutii de tip Wiki.
Diferentele de dezvoltare se vad in momentul in care comparam statisticile din UE cu cele din Romania. La nivelul UE, 75% din firme au website si aproape 40% dintre afaceri sunt promovate prin social media, se raporta in anul 2015.
Astfel, aproximativ 39% din firmele din UE sunt prezente in social media (prin retele sociale, bloguri, platforme de content-sharing si wiki).
“Moartea” din online a Romaniei este, astazi, un fenomen greu de inteles. Mai ales in contextul in care o buna parte din informatie si din canalele mediatice s-a mutat in online, iar promovarea business-urilor se face prin aplicatii si servicii interactive, care le ofera oamenilor posibilitatea de a dialoga si a isi face “vocea” auzita.
Sursa: Economica.net