Aproape in fiecare birou exista o persoana care nu prea intelege ce este fair-play-ul, esuand in stabilirea unor relatii durabile si semnificative cu colectivul.
Desi multi isi fac probleme sa nu gafeze la munca, deseori comportamentele si obiceiurile proaste sunt cele care le discrediteaza imaginea.
1. Travis Bradberry, Director la TalentSmart
"Indiferent de cat de talentat esti sau ce realizari ai, exista anumite comportamente care schimba parerea oamenilor despre tine, punandu-te intr-o lumina proasta”, a precizat Bradberry in articolul sau, "9 greseli pe care le faci la munca". Care sunt acestea?
a. Sa ii tradezi pe ceilalti
Sa iti tradezi colegii pe la spate, in mod intentionat sau nu, este o sursa care genereaza conflict la munca.
“Una dintre cele mai frecvente tipuri de tradari este sa treci peste altcineva, ca sa rezolvi o problema. Oamenii fac asta in incercarea de evita un conflict, dar sfarsesc prin a crea o problema si mai mare, imediat ce victima afla", afirma Bradberry.
b. Sa barfesti
“Oamenii se proiecteaza intr-o lumina proasta, cand se lasa dusi de val si ii barfesc pe ceilalti”, a conchis Bradberry.
c. Sa declari ca iti urasti jobul
Ultimul lucru pe care vrea cineva sa-l auda la munca este cum se plange un coleg de cat de mult isi uraste jobul. “Cand faci asta, oamenii te eticheteaza ca fiind o persoana negativa, care trage in jos starea de spirit a grupului.”, a afirmat Bradberry, atragand atentia ca iti vei irita si sefii.
d. Sa spui minciuni
“Multe minciuni incep de la intentii bune- oamenii vor sa se protejeze pe ei sau pe altcineva- dar minciunile au tendinta sa creasca si sa se propage, pana ce se afla in jur, si ceilalti stiu ca ai mintit”, a precizat Bradberry.
2. Clinton Buelter, antreprenor si fondator la HardToFill.com
Buelter ofera cateva sfaturi pentru cei care vor sa aiba succes si sa nu faca gafe la locul de munca, pe care le-a invatat din experienta sa.
a. Fii mai deschis
Ar fi bine sa nu iti mai faci atatea griji despre opiniile altora la adresa ta. Renunta la scepticism si pesimism!
Cheia succesului fiind: “Da-ti seama cine vrei sa fii si construieste-ti un network. Fa-te accesibil”
b. Limbajul colocvial are succes
Sa incerci sa pari pretentios nu este cea mai buna strategie. Oamenii prefera mai mult autenticitatea: si in gesturi, si in fapte.
In acest sens, Buelter recomanda sa renunti la tonul "corporate" si sa fii natural atat in interactiunea din online, cat si in cea face-to-face.
c. Paraseste-ti biroul
“Programeaza-ti o ora la care sa spui stop. Apoi ridica-te si pleaca de la birou”, pentru ca este important sa te relaxezi pentru cateva minute.
Asa o sa fii mai productiv si mai vesel, iar energia ta ii va molipsi si pe colegii de la munca.
Sursa: BBC