Viitorul se intampla chiar acum. Astazi, parte ai daca te informezi, iar in viitor ajungi daca inovezi.
Prin evenimentul HR Innovation Forum, desfasurat pe 26 septembrie la Hotel Caro, Revista CARIERE si Revista HR Manager au creat un cadru propice pentru informare si inovare. S-a discutat intens despre inovatie si mecanismele ei, despre tipul de cultura organizationala care face inovatia posibila, despre ce avem cu totii de facut pentru a ajunge in viitor si a performa.
Alina Radulescu – Managing Partner, HR4You – a dat startul discutiilor vorbindu-ne despre cele patru lentile ale inovatiei, propuse de Rowan Gibson: renuntarea la obisnuinte, urmarirea tendintelor, concentrarea pe recombinarea resurselor pentru a obtine rezultate diferite si atentia pentru clienti.
Madi Radulescu – Executive Coach (PCC) si Managing Partner MMM Consulting Intl. – ne-a vorbit despre “Limitarile noastre fata in fata cu inovarea – cum pregatim organizatiile pentru ce urmeaza?”
Inovarea cere un anumit tip de climat. Climatul de inovare presupune incredere, iar HR-ul trebuie sa construiasca acest climat si sa usureze procesele de inovare si de adaptare.
Discrepanta dintre viziunea liderului si realitatea din teren trebuie sa fie inlaturata. Managerii trebuie sa deprinda abilitati de coaching, pentru a facilita adaptarea la nou.
La intrebarea „Care e primul pas de instalare a climatului de inovare?”, Madi Radulescu a raspuns: „E o chestiune de cultura organizationala. Trebuie sa invatam continuu, pentru ca inovarea nu vine de la sine, ci vine din schimbul de idei. Iar pentru asta trebuie sa nu te simti ridicol atunci cand ai o idee. Primul pas spre inovare este crearea unei culturi a respectului.”
Mihaela Colesnic – Expert in Legislatia Muncii, Romanian Software – si Aurelian Chitez – Sales Director, Romanian Software – au prezentat „Instrumente HR care va cresc performanta” / „HR Tools that improve your performance”.
Data fiind dinamica fenomenului de recrutare, in prezent majoritatea companiilor se concentreaza pe retentia personalului. In acest sens, importante sunt mai ales doua aspecte:
(1) implicarea angajatilor in povestea companiei – angajatii sa poata contribui cu ideile lor, sa fie inclusi in elaborarea strategiei organizatiei;
(2) cresterea beneficiilor, inclusiv a celor non-financiare.
Andrei Dunuta – Sales & Public Speaking Trainer si Fondator, SPEAKINGS powered by SELFTRUST Academy – ne-a vorbit despre “Cum descoperim noua generatie de lideri prin public speaking”.
Employer branding-ul nu este despre a-i atrage pe oamenii cei mai buni, ci pe cei potriviti. Andrei ne reaminteste ca „ce spun angajatii despre noi este mai important decat ce spunem noi despre noi” si ne invita sa le dam oamenilor voce – sa le dam spatiu de joaca, sa vorbeasca despre experienta lor in cadrul organizatiei si sa-i atraga din piata pe oamenii care rezoneaza cu ei.
„In lipsa povestii, oamenii se comporta tranzactional”, spune Andrei, „prin urmare, invatati sa spuneti povesti in mod autentic”.
Radu Glont – Trainer ssi consultant in negociere la Leverage – ne-a invitat la o discutie despre „Profilul negociatorului ideal”.
Radu ne-a provocat cu intrebarea: Care este legatura dintre negociere si inovare? Liderul trebuie sa-si convinga oamenii ca schimbarea e buna, ca inovatia e un proces bun, ca durerile pe care ni le provoaca sunt suportabile si benefice.
Radu ne-a vorbit despre cele 6 calitati necesare pentru a fi un bun negociator si a punctat ca daca esti un negociator competitiv nu inseamna ca esti un negociator bun. Ca sa fii un negociator bun trebuie sa fii atent la relatiile cu oamenii.
THE FUTURE IS HERE
Intr-adevar, viitorul este deja prezent, iar pe aceasta tema a discutat panelul format din: Cornelia Balcanu – Head of HR and HR SSC, Samsung Shared Services Centre Europe; Gabriela Beres – Director Regional Europa Centrala si de Est in grupul Puratos; Simona Turea – Manager Resurse Umane, Idea Bank; Alexandra Copos de Prada – Fondator si CEO, Moonstar Ventures; Andreea Suciu – Fondatoare si Managing Partner, Suciu|The Employment Law Firm; Irina Tache – Solution Sales Executive HCM LoB, SAP Romania; Moderator panel: Andrei Dunuta – Sales & Public Speaking Trainer si Fondator, SPEAKINGS powered by SELFTRUST Academy
S-a vorbit despre diferenta dintre trecut si prezentul care ne conduce in viitor:
Oamenii nu mai cauta companii pentru brandul companiei, ci cauta companii de la care sa invete. „Invat pentru a munci” a devenit „muncesc pentru a invata”.
Scopul unei organizatii s-a schimbat de la concentrarea pe actionari si profitul lor la servirea angajatilor si a clientilor inainte de servirea actionarilor.
Astfel, ceea ce omul cauta intr-o organizatie este calitatea experientei. Oamenii de HR trebuie sa inteleaga experienta angajatilor in organizatie. Iar liderii de HR trebuie sa aiba un mesaj care sa rezoneze cu angajatii lor.
Analfabetii zilei de maine vor fi cei care nu vor reusi sa se adapteze schimbarilor care se petrec prin digitalizare si tehnologie. Cand trecem printr-o perioada cu provocari mari avem si oportunitati mari. Asadar, este important sa cream experiente de dezvoltare pentru oamenii din organizatia noastra, pentru ca succesul unui business pe termen lung este dat de oamenii din organizatie.
TAP YOUR INNOVATION GENIUS
Plin de energie, de idei si de voie buna, Matthew K. Cross ne invita, insistent si convingator, sa ne descoperim geniul interior.
Scriitor, speaker si strateg de talie mondiala, Matthew K. Cross este fondator si CEO al Leadership Alliance, o firma de consultanta personalizata care lucreaza cu organizatiile Fortune 100 si institutii de elita, cum ar fi Universitatea Stanford. Specialist al procesului Hoshin North Star, atlet si vizionar, Matthew ofera, prin munca sa, un ghidaj pentru leadership-ul, genialitatea, alinierea si performanta organizatiilor, echipelor si oamenilor.
„Ce este diferit nu este intotdeauna mai bun, dar ce este mai bun este intotdeauna diferit”, spune Matthew, care a semnalat ca inovatia din afara incepe cu inovatia dinauntru. Trebuie sa incepem cu noi insine. Ce avem de facut este sa cautam in interiorul nostru si sa scoatem la suprafata ceea ce este diferit, bun si face lumea mai buna. Pentru asta trebuie sa fim prezenti in prezent, sa actionam in loc sa reactionam si sa stim sa fim recunoscatori.
Matthew ne-a invatat cateva tehnici in acest sens si ne-a amintit ca fundatia lui „a face” este „a fi”.
„Imaginatia este pasaportul pentru inovatie. Din cand in cand, dati-i gandirii o pauza si lasati-va imaginatia sa zburde”, a incheiat Matthew.
Multumim pentru sustinere partenerilor:
Partener principal:
Vodafone
Parteneri:
MMM Consulting, Speakings, Suciu- Employment Law Firm, SAP, Leverage
Partener anual:
Romanian Software
Parteneri de Networking:
Moonstar, Echo, World Class
Parteneri de organizare:
Traduce.re, La Fantana, Kafune
Foto: Daniel Mihai, DM Photo