Gaseste echilibrul intre viata personala si cea profesionala!

Gaseste echilibrul intre viata personala si cea profesionala!

Faimosul autor motivational Napoleon Hill a afirmat: “Marile realizari se nasc de obicei din sacrificiu si nu sunt niciodata rezultatul egoismului”.  

Insa multe persoane sunt de parere ca, pentru a reusi in viata, trebuie sa sacrifici multe aspecte ale vietii personale.

Potrivit CareerBuilder, 38% dintre persoanele chestionate au continuat sa lucreze dupa ce au plecat de la munca. Bureau of Labor Statistics raporteaza ca, in anul 2014, aproximativ jumatate dintre directorii de top din diverse business-uri au lucrat peste 40 de ore pe saptamana.

Desi este adevarat ca succesul presupune multa munca, viata din afara jobului nu ar trebui sa fie ignorata. Pentru a fi un om de succes, trebuie sa te asiguri ca si anumite aspecte din viata ta primesc destula atentie.

1. Sanatatea

Daca nu ai sanatate, nu ai nimic. De aceea, grija pe care o acorzi corpului tau ar trebui sa fie prima in prioritati.

Este foarte usor sa lasi stresul si dificultatile de zi cu zi sa iti ocupe timpul liber, care ar putea fi dedicat chiar imbunatatirii sanatatii. Stresul are tendinta sa se instaleze in mod gradual, prin urmare ar putea sa fie greu de observat, dar odata ce simptomele iti dau tarcoale, acestea sunt greu de ignorat. Programeaza-ti o rutina pe care sa o respecti si care sa contina exercitii fizice, mese sanatoase, si portii de distractie dupa munca. Si, desigur, nu uita sa te duci la controale medicale, in mod regulat!

2. Familia

Potrivit avocatei din New Jersey, Bari Z. Weinberger, specializata in divort si dreptul familiei, stresul de la munca si obligatiile sunt unele dintre principalele cinci cauze pentru aparitia divortului: “Atunci cand unul sau ambii soti au joburi solicitante, acest lucru poate slabi in timp legatura care i-a adus impreuna.” De aceea, este important sa iti faci timp sa separi orele dedicate muncii de orele petrecute cu familia, pentru a te putea reconecta si relaxa cu cei dragi.

3. Interesele

Multi dintre noi credem ca ne identificam cu munca pe care o facem. Insa jobul ar trebui sa insemne doar un procentaj din ceea ce suntem, si nu totul. Nu uita sa iti dezvolti interese si in afara jobului: hobby-uri precum sportul, calatoriile, activitatile in familie. Pastreaza-ti minte si corpul active!

Astfel, vei reduce stresul si vei avea norocul de a veni la munca cu o atitudine fresh. De asemenea, vei fi in stare sa abordezi si alte subiecte de discutie cu colegii, decat vesnicele conversatii despre urmatorul cocktail party sau task de rezolvat!

4. Relatiile

Relatiile pe care le construiesti de-a lungul carierei iti apartin. Nu sunt ale angajatilor tai, si de aceea trebuie sa fie ingrijite pentru a ramane vii si sanatoase. Fa-ti timp pentru a da un telefon sau un e-mail anumitor clienti sau parteneri-cheie, sau invita-i sa ia  pranzul impreuna cu tine!

5. Integritatea

Pastreaza-ti convingerile, indiferent de situatiile care iti ies in cale, asigurandu-te ca actiunile tale sunt pe masura opiniilor pe care le promovezi in jur!

Daca cineva iti jigneste sistemul de valori sau integritatea, poate ca este mai bine sa alegi sa te indepartezi de persoana respectiva. Relatiile de genul iti provoaca un stres considerabil, mai ales cand trebuie sa te ghidezi dupa alte etici si moduri de a percepe viata.

Este esential sa nu te lasi coplesit de stres si de dificultatile pe care le intampini in mediul profesional. Nu uita ca nimeni, aflandu-se pe patul de moarte, n-a spus ca si-ar fi dorit sa petreaca mai mult timp la job! In schimb, o viata sanatoasa si fericita pastreaza un echilibru corect intre sfera personala si cea profesionala.

 

 

Sursa: Entrepreneur.com