Clientii vor mai mult decat o experienta. Ei cauta emotie.
Clientii isi doresc un brand pe care sa-l simta ca fiind necesar in viata lor, dupa cum se arata si in cartea "The Brand Gap", scrisa de Marty Neumeier. Mai exact, definitia faptului evident ca “brandul este intuitia unei persoane asupra unui produs, serviciu, sau companie”, adauga Neumeier.
Potrivit definitiei lui Neumeier, tot ce trebuie sa faca marketerii digitali este sa se conecteze cu clientii la un nivel emotional, iar prezenta brandului va continua sa creasca.
In primul rand, nevoile si cerintele consumatorilor se schimba, deci business-urile trebuie sa aiba deschiderea de a se schimba si ele, pentru a se diferentia cu succes de competitie.
Sa construiesti un brand - intr-un business care sa provoace emotie clientilor- incepe, in primul rand, prin prezenta si engagement-ul din online.
Clientii interactioneaza cu un brand atat in online, cat si in offline. Asigura-te ca iti faci mesajul brandului clar si ca le depasesti clientilor, in mod pozitiv, asteptarile atat in offline, cat si in online.
Cum construiesti mesajul brandului?
Pentru a crea cel mai bun mesaj al unui brand, combina valorile business-ului tau cu ceea ce isi doresc clientii tai, luand mereu in calcul pozitia pe care vrei sa o castigi in piata.
Potrivit unui raport de consum din America, realizat de Gallup: “Orice act de cumparare, fie ca este vorba de un tricou de 20$ sau de o masina de 20,000$, pentru clienti inseamna mai mult decat orice un act emotional. Si se asteapta ca orice business sa isi castige si sa isi merite banii.”
Cand un business depaseste asteptarile clientilor, 23% dintre clientii care sunt pe deplin angajati “vor reprezenta o medie de 23% in ceea ce priveste profitabilitatea, veniturile, si cresterea relatiei peste client mediu,” potrivit lui Gallup.
Engagementul clientilor depinde de cat de mult brandul isi respecta promisiunile facute. Iar clientii sunt cei care iti definesc brandul.
“O promisiune de brand spune lumii ce sustine compania, ce produse sau servicii o diferenteaza de competitie, si de ce este demna de a fi aleasa de catre clienti”, se arata in studiul realizat de Gallup. De aceea, este esential sa:
1. Sa te conectezi la clienti
Un review facut in online reprezenta content pentru brandul tau. Asta inseamna ca joaca un rol in felul in care Google va clasa rezultatele cautarilor care se refera la business-ul tau.
Exista o mai mare sansa ca clientii sa iti gaseasca afacerea, cand exista recenzii in online despre tine. Creste-ti prezenta in online si in social media! Fii atent la ce spun clientii sau cu ce iti asocieaza brandul!
2. Sa fii consecvent
Organizatia ta ar trebui sa fie consistenta in promovarea vocii tale ca brand.
Consistenta este cheia succesului pentru a iti loializa clientii, prin mesajele de brand.
Miza pe emotii are o importanta majora. Un exemplu este chiar Coca-Cola, care este unul dintre cele mai iubite branduri. Compania recurge la mesaje care fac apel la emotii in mod constant.
Tot pentru a avea succes, este necesar sa investeti in compania ta, in moduri care sa fie importante pentru consumatori.
3. Sa realizezi content pentru blog
Un blog iti ajuta business-ul sa se pozitioneze pe o pozitie de lider intr-o industrie. Scrie un blog pentru site-ul tau. Mareste-ti numarul de clienti, prin aducerea lor pe pagina, datorita continutului util si placut!
Nu ai idee ce sa scrii? Intreaba-te ce i-ar interesa pe clientii tai, sau incearca sa le raspunzi la intrebari, prin articole dedicate pe aceste teme. Observa care sunt cuvintele-cheie care trimit la site-ul tau, ca sa iti dai seama de ceea ce cauta oamenii si de preferintele lor.
Orice strategie de atac alegi, asigura-te intotdeauna ca business-ul tau acorda o importanta maxima nivelului emotional la care se contecteaza cu utilizatorii!
Sursa: Entrepreneur