Daca s-ar fi putut raspunde usor la aceasta intrebare, atunci managerii si mai ales antreprenorii ar fi putut evita tot felul de tensiuni, probleme de comunicare, lipsa de perfomanta sau alte probleme care apar in organizatii destul de des.
Totusi, cum poti atribui rolurile angajatilor astfel incat potentialul lor sa fie fructificat la maximum?
- In functie de personalitate
Inca de la inceput se pot observa anumite trasaturi de caracter definitorii ale fiecarei persoane in parte. In vreme ce unii pot fi foarte buni vorbitori, altii pot jongla cu usurinta mai multe task-uri sau pot lucre foarte bine sub presiune. Ca antreprenor sau manager, poti observa cu atentie aceste skill-uri si astfel, poti distribui fiecare angajat acolo unde s-ar descurca cel mai bine.
- In functie de experienta
Iar aici nu punctam neaparat studiile, ci experienta bruta, de lucru. Oamenii tind sa faca mai des lucrurile la care sunt cu adevarat buni, pentru ca le fac cu usurinta. Chiar daca, uneori, pregatirea lor este in cu totul al domeniu, se poate ca adevaratele lor aptitudini sa mearga intr-o alta directie.
- In functie de viziunea si obiectivele pe care le au
Este foarte important ca o persoana sa stie drumul pe care vrea sa mearga. Astel, va face lucruri care sa il ajute sa devina mai bun in directia aia, precum seminarii, cursuri sau participari la conferinte in domeniu.
Performanta echipei este produsul performantei individuale iar rolul managerului de a oferi incredere celor din echipa este esential.
Unii oameni simt frica atunci cand este vorba despre schimbarea rolului. Iar aici intervine capacitatea liderului de a oferi oamenilor increderea de care au nevoie, sa le ofere si chiar sa le propuna roluri care inainte nu existau, mai ales daca vorbim despre o companie in continua crestere.