Crearea unui brand a devenit un factor non-negociabil pentru succesul unei companii. Potrivit unui studiu din anul 2012, realizat de Weber Shandwick si KRC Research, 87% dintre directorii de companii considera ca este la fel de important sa ai un brand corporatist, cat si produse branduite puternic.
Organizatiile care pun accent pe brand au o cultura bazata pe urmatoarele patru principii, esentiale pentru buna lor functionare:
1. Experienta clientilor
In primul rand, cand te numesti o companie centrata pe brand inseamna ca pui pe primul loc clientii. O companie axata pe clienti este una care este atenta la actiuni si impactul lor asupra experientei de client, care incearca sa satisfaca activ nevoile lor si sa ofere asistenta asupra eventualelor probleme de comunicare. O companie centrata pe client cunoaste trei dimensiuni in ceea ce priveste experienta clientilor:
Dimensiunea interpersonala
Este vorba de dimensiunea experientei de client, care se refera la atitudinile si actiunile pe care clientul le va gasi in interactiunea cu echipa ta. Dar si modul in care comunica clientii defineste felul in care se va experimenta brandul la un nivel interpersonal.
Dimensiunea produsului
Este dimensiunea experientei de client care se leaga de calitatile fizice ale produselor pe care le vinzi, sau de beneficiile unui serviciu business.
Este foarte important sa ai un site bine pus la punct si un marketing pe masura. Clientii vor interactiona cu tine si vor defini reputatia brandului in functie de felul in care te prezinti in online.
Dimensiunea procesului
Aceasta dimensiune se refera la cat de usor/ dificil ii este clientului sa faca afaceri cu compania ta. Calitati precum eficienta, viteza, lipsa de efort il impacteaza pe client sa dea o nota brandului tau. Ideea este ca pentru a creste o companie axata pe nevoile clientilor, trebuie sa aliniezi toate cele trei dimensiuni prezentate mai sus cu promisiunea brandului.
2. Angajamentul la nivel de management
Multi conducatori sau antreprenori pretind ca brandul este tot ce ii intereseaza. Dar cand vine vorba de rezultate, actiunile nu le confirma vorbele.
3. Angajamentul angajatilor
Cel mai intelept lucru pe care il poate face o companie este sa faca din promisiunea brandului o realitate – recunoscuta si valorificata de toti angajatii. De la departamentul de vanzari pana la cel de HR, toti angajatii trebuie sa fie constienti ca sunt ambasadori ai brandului si ca trebuie sa comunice cu clientii intr-un mod special.
4. Infrastructura organizationala
Cum gestioneaza compania in care lucrezi problemele oamenilor? Felul in care definesti rolurile si responsabilitatile, sau cum practici controlul si recompensa are impact asupra accentului pus pe brand, in compania ta.
Pentru a trai complet experienta brandului, business-ul tau trebuie sa contureze foarte bine felul in care lucreaza oamenii tai din companie: atat individual, cat si in echipa.
Sursa: Entrepreneur
Autor: Karen Tiber Leland
Traducere: Diana Petroiu