Pentru companiile din domeniul financiar, volatililtatea nu se mai limiteaza la piete.
Societatile de investitii financiare trec prin perioade tulburi. Exista o competitie intre fondurile manageriate pasiv si acei robo advisors care sunt atractivi pentru multi din generatia tanara, dar si o amentintare din partea dezvoltarii startup-urilor din domeniul fintech si a criptomonedelor sau a tipurilor de plati alternative care castiga mult teren in societatea actuala.
Nu este un detaliu de neignorat ca domeniul financiar ramane una dintre industriile in care lumea pare ca isi pierde increderea.
Schimbarea se instaleaza repede, situatie care cere forta de munca pregatita sa se adapteze si sa inoveze.
Criza se extinde si in acest domeniu: 9 din 10 directori activand in servicii financiare sunt ingrijorati sa nu piarda angajati importanti din firma, in urmatoarele 12 luni, iar numai 10% din absolventii recenti afirma ca sunt interesati sa lucreze in acest domeniu, cel putin in SUA.
De ce se intampla acest lucru? Chinwe Onyeagoro, vicepresedinte executiv la Great Place To Work considera ca: “Gestionarea capitalului ca la carte nu mai este indeajuns. Viitorul de succes al companiilor din domeniul financiar va apartine acelora care au grija sa stabileasca relatii de incredere cu membrii echipei, pentru ca este nevoie de o aliniere constanta la felul in care evolueaza piata.”
Ca exemplu, Chinwe ofera clasamentul 30 Best Workplaces in Financial Services and Insurance. Acesta cuprinde numai businessuri competitive, cu o medie de venituri anuale de 563,940.23$. Echipele interogate au apreciat cel mai mult inovatia incurajata in afacerile din care fac parte. De asemenea, punctele forte erau:
- in medie, 97% afirma ca se pot baza pe cooperare din partea echipei
- 90% afirma ca sunt implicati in deciziile care le afecteaza joburile
- 93% afirma ca managementul nu te teme greseala. ca parte din evolutia unui business
- 87% afirma ca managerii le apreciaza munca de calitate
- 80% considera ca au lideri implicati activ in propuneri de idei
Quicken Loans este un exemplu de astfel de companie. Membrii din echipa sunt incurajati sa isi ia cam 4 ore/ saptamana pentru a lucra la proiecte “de atac”, personale, in afara responsabilitatilor zilnice. Astfel, sunt incurajati sa se dezvolte profesional. De asemenea, Quicken ofera premii in ziua de pitch a companiei, cand solicita idei originale din partea angajatilor, pentru solutionarea diverselor probleme existente. Practica aceasta este mai comuna in companiile bazate pe tehnologie, decat in cele activand in domenii financiare, insa incepe sa patrunda si in domenii mai “sobre”.
La ACUITY Insurance, cei care se ocupa de luarea deciziilor solicita in mod constant feedback direct de la angajati. Au creat un program numit “ Lunch with an Officer” , care ii conecteaza pe cei din pozitii inalte cu 10-15 persoane, ce lucreaza in diverse departamente ale afacerii, pentru a strange opinii si informatii “de inside”.
S-a observat ca cei care au apreciat implicarea si empatia de la locul de munca au fost de 5 ori mai dispusi sa depuna un efort mai indelungat si dificil pentru a termina treaba cu brio.
Chinwe Onyeagoro, vicepresedinte executiv la Great Place To Work, a atras atentia ca acele companii care incurajeaza o cultura colegiala isi mentin angajatii dedicati cu mult mai multa usurinta.
“Echipele coezive, de incredere se vor afla in cea mai buna pozitie sa raspunda la modelele de business care sunt in continua schimbare si sa atraga cu succes tehnologia de partea lor, pentru a concura in anii care vin”, a concluzionat Chinwe Onyeagoro, vicepresedinte executiv la Great Place To Work.
Sursa: Fortune.com
Autori: Kim Peters, Ed Frauenheim
Traducere: Diana Petroiu