China a dezvaluit ca lucreaza la un prototip pentru un nou tren magnetic (Maglev), care va atinge viteza de 600km/ora.
Trenurile de mare viteza sunt din ce in ce mai populare in intreaga lume. Dupa Franta (TGV), Marea Britanie (HS2) si Japonia, este doar o chestiune de timp pana cand alte tari sa inceapa sa construiasca propriile versiuni de trenuri de mare viteza.
China dezvolta tehnologia de levitatie magnetica
Noul tren foloseste tehnologia de levitatie magnetica “Maglev”. Trenurile Maglev, care folosesc aceasta tehnologie, s-au dezvoltat prima data in 1960 si folosesc o forma de magnet (un magnet permanent, un electromagnet sau un magnet ce foloseste o bobina supraconductoare). Trenul “pluteste” deasupra acestui camp magnetic si i se acorda sprijinul si indrumarea din interactiunea care are loc intre magnet si un alt element de pamant, cum ar fi o piesa din otel, un element conductor din sina sau un alt magnet. Eliminarea contactului mecanic poate duce la viteze foarte mari, iar noul prototip va putea atinge 600km/ora.
China detine deja cel mai rapid tren magnetic pentru uz comercial din intreaga lume. Trenul Shanghai Maglev , care atinge viteza de 431km/ora, este functional din 2003 si transporta calatori pe o ruta de 30 de kilometri intre aeroportul Shanghai si centrul orasului.
In 2017, trenurile Fuxing au fost puse in circulatie pentru a transporta calatori pe o ruta de 1300 de kilometri intre Beijing si Shanghai, reducand considerabil timpul de calatorie. Aceste trenuri circula cu o viteza de 350km/ora, insa noul prototip Maglev va atinge o viteza atat de mare, incat poate depasi viteza aeriana.
Ding Sansan, inginer sef la Compania Feroviara Chineza (CRRC), a declarat pentru presa ca o calatorie de la Beijing la Shanghai care dureaza aproximativ patru ore si jumatate cu avionul in momentul de fata, incluzand timpul de imbarcare si calatoria in sine, si aproximativ cinci ore si jumatate cu trenul in momentul de fata, va putea fi redusa la doar trei ore cu noile trenuri Maglev.
Desigur, inainte de a fi puse in circulatie, trenurile care sunt construite in China de Est in momentul de fata, in orasul Qingdao, vor fi supuse unor lungi perioade de teste.
China nu este singura tara care dezvolta tehnologia maglev. Japonia, o tara fruntasa in ceea ce priveste transportul cu trenurile de mare viteza, si-a depasit propriul record, atingand viteza de 603km/ora in 2015, in timpul unui test pentru trenul SC Maglev.
Japonia construieste un nou tren Maglev pentru ruta Tokyo – Nagoya, care va fi pus in circulatie in 2027.
Te-ar putea interesa si: Top 10 companii in Romania: OMV si Dacia - cele mai mari firme!