Ce trucuri psihologice folosesc firmele pentru a vinde mai mult?

 Ce trucuri psihologice folosesc firmele pentru a vinde mai mult?

In mod constant, primesti pe canalele media tot soiul de anunturi care mai de care mai tentante, insa, desi eziti la inceput sa achizitionezi cele aratate, in final te lasi prada ofertelor tentante. Daca finalul este de fiecare data acelasi, inseamna ca publicitatea lucreaza impotriva dorintelor tale si iti manipuleaza creierul fara ca tu sa stii.

Nu trebuie sa ai cunostiinte solide despre psihologia umana pentru a intra in lumea vanzarilor. Firmele reusesc sa isi atinga obiectivele doar prin exploatarea vulnerabilitatii consumatorilor la diferitele stiluri de propaganda.

In continuare ti-am pregatit o lista cu trucurile psihologice pe care firmele le folosesc atunci cand isi doresc sa isi vanda produsele, prin orice mijloc.

 

Priming-ul

Este un concept psihologic care te expune la o anumita idee dorita, dar care iti influenteaza raspunsul cu privire la acea situatie. De exemplu: intr-un anunt ti se ofera cuvinte relationate cu copilaria, dar in mintea ta iti vin doar imagini cu oameni tineri.

Teama de a pierde

In mod sigur au existat dati in care sa nu poti refuza sa testezi gratis diferite produse aparute noi pe piata. Totul s-a datorat concluziei unui studiu din anul 1990, in care s-a demonstrat faptul ca oamenii sunt mult mai dezinvolti atunci cand stiu sigur ca au ceva de pierdut.

 

Citeste si  Cuvintele magice pe care toti clientii vor sa le auda

 

Reciprocitate

Acest principiu a fost raspandit de Robert Cialdini, in cartea sa “Influenta” si afirma ca daca cineva va face ceva din proprie initiativa pentru tine, fara sa vrei, vei vrea sa faci si tu ceva pentru persoana respectiva.

Puterea anecdotelor

Psihologii Christopher Chabris si Daniel Simons au afirmat in nenumarate randuri ca povestile se intiparesc in mintile oamenilor mult mai bine decat statisticile, si asta fiindca sunt persuasive. De aceea, si firmele atunci cand vor sa isi vanda produsele apeleaza la anunturi sub forma de povesti, fiindca sunt mult mai usor de crezut si te transpun in mediul dorit.

 

Subconstientul e partea cea mai puternica din tine, partea care porunceste ratiunii. De aceea, dupa ce ai vizionat diferite mesaje de promovare vei observa ca fara sa vrei te vei lasa prada acelor sugestii si vei renunta la ideile tale.

Daca acest articol ti s-a parut interesant, urmareste-ne si pe paginile de Facebook, Twitter sau LinkedIn!

Sursa: entrepreneur.com

Traducere: Minodora Florescu