Care este cheia succesului in afaceri?

Care este cheia succesului in afaceri?

Dupa ce a studiat, timp de cinci ani, obiceiurile zilnice a 177 de milionari care au reusit sa ajunga in pozitii inalte, prin efort personal, Thomas C. Corley a ajuns la concluzia ca toti acesti oameni evita un obicei toxic pentru atingerea succesului: procrastinarea.

In cartea lui Corley, in curs de aparitie, "Change Your Habits, Change Your Life", autorul nota ca procrastinarea “ii impiedica chiar si pe cei mai talentati indivizi sa obtina succesul in viata”.

Opinia autorului despre boala amanarii cronice este impartasita si de Napoleon Hill, celebrul autor american de carti de literatura motivationala, ale carui carti sunt traduse si in limba romana. Acesta din urma afirma ca cei mai bogati oameni sunt si cei mai hotarati.

Dintre toti cei 500 de milionari pe care Hill i-a studiat, la inceputul secolului al XX-lea, nu a existat niciunul care sa nu “ aiba obiceiul de a lua hotarari in mod prompt” (Think and Grow Rich, 1973)

Se pare ca una dintre principalele cauze ale procrastinarii este absenta pasiunii. Corley sublinia: “Pur si simplu ne place sa facem lucrurile care ne fac placere si amanam tot ce nu ne motiveaza.”

Potrivit publicatiei Gallup, numai 13% dintre angajati sunt “engaged” in jobul lor, sau chiar investesc emotional in activitatea pe care o desfasoara.”

In acest sens, Thomas Corley preciza: ”Fie ca iti dai seama sau nu, procrastinarea este unul dintre motivele pentru care te chinui din punct de vedere financiar, in viata. Procrastinarea iti afecteaza credibilitatea in fata angajatorului, dar si a colegilor de la munca. De asemenea, afecteaza calitatea muncii si a business-ului personal, cat si a celui primit din partea clientilor, partenerilor.”

Vestea buna este ca aproape oricine poate sa castige lupta cu procrastinarea, mai usor decat se crede, in ciuda faptului ca “vocea procrastinarii tipa la fel de tare, atat in mintile castigatorilor, cat si in cea a celor care nu au succes in viata.”

Asadar, pentru a invinge lenea cronica, demotivarea, lipsa de entuziasm, una dintre solutii este realizarea unor liste de tipul “to-do”.

Corley considera ca aceste liste ne pot ajuta sa respectam mai bine deadline-urile, astfel incat sa nu ne pierdem atentia de la realizarea scopurilor noastre profesionale.

Cel putin asta au facut milionarii care au reusit sa obtina rezultate optime, prin dedicarea pe care au investit-o zilnic, ca sa isi implineasca obiectivele profesionale.

 

Sursa: Business Insider