Calea spre inovatie in business: ORGANIZAREA

Calea spre inovatie in business: ORGANIZAREA

Influenta tehnologiei s-a infiltrat in aproape orice aspect al vietii noastre. Insa, cel mai important mod in care putem creste un business este cu ajutorul unei organizari puternice, mereu indreptata spre noile cerinte ale pietei.

Economistul Joseph Schumpeter (1883-1950) este cunoscut pentru felul in care il vedea pe antreprenor: ca pe un inovator care aduce o nota de “distrugere creatoare” in capitalism. Faimosul economist a notat 5 feluri in care se poate schimba piata. Antreprenorii, in viziunea sa, reuseau:

  1. sa aduca un nou tip sau o noua versiune a unui produs
  2. sa introduca noi metode de productie
  3. sa deschida noi piete
  4. sa gaseasca sau sa obtina noi surse de aprovizionare
  5. sa introduca noi tipuri de organizari

Desi anumite povesti antreprenoriale de succes, in genul automobilului lui Henry Ford sau a companiei lui Jeff Bezos, Amazon, au fost receptate ca inovatii tehnologice, factorul care le-a facut pe aceste povesti extraordinare sa fie atat de populare si iubite a fost modelul de organizare.

Prin regandirea lanturilor de aprovizionare si a operatiunilor din fabrici, acesti inovatori au redus costul suplimentar, ramanand in top si imbunatatind serviciile prestate catre clientela.

Inovatia organizationala, de fapt, poate sa fie mai esentiala si puternica pentru accelerarea succesului, decat inovarea de produs. De exemplu, nimeni nu se indoieste ca cei de la Quirky au avut un produs inovator. Incepand in anul 2009, startup-ul a avut marele avantaj de a construi o platforma unde inventatorii puteau sa vada creatiile celorlalti. Dar au esuat la organziare. Nefiind capabili sa gaseasca structuri de cost eficiente pentru inginerie, manufactura, marketing, compania a ramas fara bani in anul 2015.

Pentru a gestiona cu succes inovatia organizationala in business-ul tau, raspunde-ti mereu la urmatoarele 3 intrebari-cheie:

1. De ce folosim modelul de business actual?

In mod inconstient, repetam vechile structuri de business, chiar si atunci cand nu au valoare. De aceea, industria taxi a ramas neschimbata pentru cateva decade. Nimeni nu a avut curajul sa chestioneze modelul de business.

Cel putin, pana la aparitia lui Uber. Inovatia cea mai mare adusa de Uber nu consta in aplicatia aferenta, ci in felul in care au externalizat soferii, adaugand flexibilitate si eficienta de cost in business. Chiar si Amazon calca pe urmele lui Uber, prin dezvoltarea lui Amazon Flex, un program pentru care se folosesc de soferii care fac livrari la domiciliu.

2. Putem sa regandim operatiunile din cadrul unei echipe?

Toyota, recunoscut de Consumer Reports, ca cel mai sigur producator de masini la nivel mondial, are o filozofie secreta, folosita in liniile sale de asamblare: zenjidoka

Acest principiu, derivat din cuvantul japonez “jidoka”, care inseamna “a aplica o nota umana", ii incurajeaza pe cei de la Toyota sa opreasca linia de asamblare, de fiecare data cand detecteaza o problema legata de calitate.. Cineva sesizeaza problema si echipa actioneaza imediat pentru a repara situatia!

3. Este vorba de valoare sau de control?

“Controlul” intr-un business este o iluzie. Impiedica inovatia si perfectionarea in afaceri. Obiectivul tau ar trebui sa insemne o abandonare a fricii si o atragere a atitudinii de genul “sunt destul de nebun pentru a reusi”. Inovatia in organizatie poate sa fie inspirata de orice detaliu, asa ca analizeaza cu atentie fiecare fibra si centimetru al business-ului tau!

Un antreprenor adevarat nu se limiteaza la ceea este sigur si testat. Pentru a pune in aplicare sfaturile lui Joseph Schumpeter, business-ul tau trebuie alimentat de idei noi si oameni curajosi, care sa schimbe unghiul de abordare si strategiile normale!

Urmariti video-ul pentru a intelege mai bine teoria lui Joseph Schumpeter si felul in care se aplica la metodele de inovatie din lumea moderna!

 

Sursa: Entrepreneur

Autor: Per Bylund, Profesor la School of Entrepreneurship, Oklahoma State University

Traducere: Diana Petroiu