Multi oameni care sunt angajati s-au gandit sa isi faca o afacere la un moment dat. Acestia au o idee destul de buna despre provocarile pe care le implica inceperea unui business. Chiar si cele mai simple afaceri necesita dedicare, seriorizate si o planificare atenta. Dar sunt putini care percep legatura emotionala pe care o are un sef cu afacerea.
Odata ce detii un business de cativa ani, este imposibil sa renunti la o afacere chiar si cand stii ca este cea mai buna decizie pe care o poti lua. Pe scurt, nu vei vrea niciodata sa treci prin suferinta de a inchide o afacere. Tocmai de aceea, este esential sa iei in considerare sfaturile unor oameni pasionati, care si-au condus afacerea si au evoluat.
1. Fii intelept cand iti alegi prietenii
Acest sfat vine de la Tim Ferriss, care are propriul sau TV show The Tim Ferriss Experiment, si care este de trei ori autor reputat la NYT. Tim spune ca intotdeauna a crezut in ceea ce au spus marii autori cand mentionau ca esti rezultatul celor 4-5 persoane cu care iti petreci cea mai mare parte din timp. Acest lucru inseamna ca nu trebuie sa iti faci prieteni numai din industria ta. Daca lucrezi in IT, nu inseamna ca vei vorbi numai cu experti IT! Ideea este sa iti faci prieteni care te vor incuraja sa faci lucruri uimitoare si care cred in tine.
Oamenii care stau langa tine au cea mai mare influenta asupra ta. Ramai langa oameni pozitivi care te vor incuraja sa realizezi ce iti doresti!
2. Invata sa delegi
Acest gand ii bantuie pe detinatorii de afaceri, Oamenii care si-au petrecut timpul si si-au investit eforturile in crearea unei companii tind sa ezite atunci cand vine momentul de a delega responsabilitati catre altii.
Whitney Moerings de la Agentia White a trecut prin aceeasi situatie. Ea a facut fiecare lucru din companie. Nu numai ca si-a numit compania, si-a inregistrat-o, a facut un logo si a gasit clienti. Un CEO nu crede ca altcineva se poate ocupa de lucruri ca el.
Este mai intelept sa delegi responsabilitati cat mai repede. Cand te incarci cu prea multe activitati, ajungi la sindromul de “burnout”.
3. Nu accepti infrangerea
Nu conteaza cat de dificile sunt circumstantele, va exista mereu o solutie. Poti oricand sa iti reinventezi strategiile sau ideile de business cand observi ca lucrurile nu te avantajeaza.
Oricum, cei mai buni antreprenori din lume sunt de acord ca a il imbratisa pe “nu” este exclus. Un business creste cu multa perseverenta si
4. Iti cunosti clientii foarte bine
Acest sfat vine de la Tara Gentile. Este un antreprenor si strateg recunoscut care ofera mentorat oamenilor de afaceri care detin un business mic sau mediu. Ea considera ca cel mai bun lucru pentru un business este sa iti cunosti clientii in loc sa te axezi pe un grup mai mare de oameni si sa incerci sa ii convertesti in clienti.
Un business ar trebui sa isi contureze un produs sau serviciu, avand mereu in minte un anumit tip de public. De aceea, oamenii de afaceri ar trebui sa se gandeasca la oamenii care ar fi interesati de un produs decat sa realizeze un produs doar pentru un anume grup de oameni.
5. Nu fii confortabil
Sara Rotman este un antreprenor in advertising. A pus mare pret pe sfatul pe care l-a primit de la contabilul ei. A avut o agentie de publicitate, numita MODCo, cu niste clienti mari ca and some great Tory Burch si Vera Wang. Isi aminteste o situatie in care se afla intr-o discutie de business, vorbea despre un plan, iar contabilul ei i-a spus ca nu are destui bani pentru afacere.
Sara crede ca sa nu ai destui bani iti pastreaza motivatia de a face mai mult pentru un business. Sa fii prea confortabil in domeniul afacerilor poate constitui un pericol.
Sursa: LifeHack