5 pasi ca sa vinzi un produs

5 pasi ca sa vinzi un produs

Suntem creaturi ale obisnuintei. De exemplu, familiile americane cumpara, in medie, aceleasi 150 de produse (marci identice), care reprezinta 85% din itemii folositori uzului casnic, potrivit unei analize Harvard Business School. Asadar, marea intrebare este: cum ii faci pe oameni sa dea o sansa businessului tau si sa devina clienti fideli?

Secretul este simplu: sa ii faci pe oameni sa treaca peste temerile initiale si sa ai un produs care sa le vorbeasca oamenilor intr-un mod puternic, care sa se conecteze la ei.

Urmatoarele 5 actiuni iti ajuta serviciul sa se vanda singur:

1. Transmite avantajele unice

Ce te face diferit de toti ceilalti din industrie? Fii clar cu clientii de la inceput.

Avantajul perceput se bazeaza pe factori ca: prestigiul, confortul, eficienta sau valoarea mai mare data banilor.

Informeaza-ti clientii de toate beneficiile, ghicindu-le nevoile de siguranta in afaceri.

2. Gaseste-ti loc in rutina clientului tau

Cat timp le ia clientilor sa treaca de la un produs folosit anterior la al tau?  Daca costul tranzitiei este mai mare decat beneficiul oferit de produs, cei mai multi nici nu se obosesc sa testeze noul produs.

Explica-le in mod clar de ce serviciul tau are o o utilitate concreta pentru ei.

3. Munceste corect la produs

Cand realizezi produse noi, nu ii da clientului de munca!

Ai grija ca serviciul tau sa fie facil de utilizat si cat mai aproape de perfectiune.

Nimeni nu are timp pentru servicii pline de erori si lipsuri.

4. Fa-ti beneficiile usor de sesizat!

Cu cat sunt mai evidente avantajele mari, inerente produsului, cu atat produsul se va vinde singur. O buna marketizare a produsului atrage clienti.

5. Lasa-i pe clienti sa testeze produsul

Initial, pliculetele de ceai au fost utilizate ca mostre gratuite, fara sa fie nevoie ca clientul sa cumpere o cutie intreaga, tocmai pentru a testa gradul de “utilitate”.

Mostrele, cadourile, demonstratiile din magazine sunt tehnici incercate si utile pentru experimentarea fara risc. Daca nu iti permiti sa oferi serviciul gratis, ofera macar un discount ademenitor sau o promotie de genul “cumperi 1, primesti 1”.

Serviciile beneficiaza foarte mult si de pe urma interactiunii sociale, care poate fi informala. Aduna oameni si ofera-le sansa sa testeze produsul intr-un mod gratuit.

Cu cat este ceva mai usor de testat, cu atat mai repede o sa isi doreasca clientii sa cumpere acel serviciu.

 

Sursa: Entrepreneur

Autor: Debra Kaye. Brand Strategist

Traducator:Diana Petroiu