5 minciuni care pot distruge succesul antreprenorului

5 minciuni care pot distruge succesul antreprenorului

Antreprenorii sunt ambitiosi, determinati, si mult prea optimisti. Se crede ca optimismul irational este un lucru bun si absolut necesar cand conduci o afacere, dar la fel de adevarat este ca te poate expune si la anumite pericole.

Cu cat esti mai constient de minciunile pe care ti le pui tie insuti, cu atat mai mult faci un progres prin calatoria dificila a antreprenoriatului.

Urmatoarele sunt unele dintre cele mai mari cinci minciuni pe care antreprenorii si le spun in fiecare zi.

1)Toata lumea o sa imi iubeasca produsul

Te asigur ca acest lucru nu este posibil si nici nu este de dorit.  Daca produsul sau serviciul tau este creat sa placa tuturor, pregateste-te sa investesti miliarde de dolari in marketing si PR, pentru a le aduce in fata intregii lumi!

Vei avea o lista nesfarsita de competitori. In plus, chiar daca clientii isi vor da seama ca produsul tau este mai bun decat al celorlalti, nu se vor apropia de el daca nu se simt cu adevarat pasionati de povestea lui.

Unul dintre cele mai de succes produse si afaceri din online, inclusiv Smart Passive Income Blog al lui Pat Flynn a inceput dupa ce a urmarit o nisa foarte bine definita, in loc sa incerce sa fie doar o alta picatura in oceanul unei industrii uriase.

2) Nu vom avea nevoie de multe fonduri

Doua dintre cele mai dese cauze ale esecului in afaceri sunt subestimarea costurilor viitoare si aproximarea timpului si a banilor de care vei avea nevoie, inainte ca afacerea ta sa genereze destul cash flow pentru a iti plati un salariu decent.

Din proprie experienta, am esuat in prima mea afacere pentru ca nu am calculat corect in cat timp imi voi fabrica produsul, cat va costa, si cati clienti vor fi dispusi sa plateasca pentru el.

Incearca sa ai niste bani pusi deoparte, in banca, inainte cu cel putin 6 luni-1an, pentru a pune bazele primului tau business.

3) Proiectiile sunt traditionale

Aceasta gandire a creat foarte multe probleme antreprenorilor, de-a lungul timpului.

De fapt, mai multe companii mari si-au ratat proiectiile de venit pentru 2015. Acest lucru se intampla din cauza optimismului exacerbat al antreprenorului, care se gandeste la o crestere continua a businessului.

Incercati sa va ganditi si ce s-ar intampla cu afacerea daca ati reduce cresterea venitului la jumatate.

4) Nu avem competitori

Cand negi puterea competitorilor, deja ai o problema. Cand nu ti-ai gasit competitorii, inseamna ca nu ai cautat destul.

Piata trebuie analizata si urmarita in mod constant, pentru a avea succes cu produsele tale.

5) Avem timp

Timpul este esenta oricarui business. Fie ca stii sau nu, undeva in lume, cineva s-ar putea sa lucreze la acelasi proiect ca al tau. Daca si aduce solutia pe piata, inaintea ta, poti sa ai probleme serioase cu cresterea afacerii tale.

Un exemplu elocvent este ce s-a intamplat in lupta dintre Periscope si Meerkat, cand au lansat produse similare de live streaming. Avand in vedere ca Periscope era sustinut de Twitter, rezultatul competitiei a fost de la sine inteles.

 

Sursa: The Balance

Autor: Ryan Robinson

Traducere: Diana Petroiu