4 sfaturi utile pentru un antreprenor la inceput de drum

4 sfaturi utile pentru un antreprenor la inceput de drum

Orice inceput este dificil. In afaceri, de cele mai multe ori, de modul in care iti faci planul de la bun inceput depinde succesul sau esecul business-ului. Ca antreprenor, trebuie sa iei in calcul cateva aspecte importante pentru a construi o afacere viabila. Este necesar sa iti cunosti bine domeniul, sa stii cui te adresezi, sa iti cauti parteneri de incredere, sa ai un plan bine pus la punct si sa construiesti o echipa valoroasa in jurul afacerii. Totodata, este indicat sa stai departe de cei trei ASA NU: Nu ignora concurenta, Nu incerca sa copiezi un alt business, NU porni la drum fara o strategie!

  1. Investeste intr-un domeniu pe care il cunosti!

Daca nu ai inca experienta in business, este indicat sa alegi sa pornesti o afacere intr-un domeniu pe care il stapanesti. La inceput vei fi veriga principala, asa ca oamenii din echipa ta vor astepta de la tine sa ii ghidezi. Cu cat stii mai multe lucruri despre un domeniu, cu atat cunosti mai bine si riscurile, provocarile si poti sa le abordezi mai usor. Daca pornesti de la un hobby pe care il transformi in ceva profitabil, ai avantajul de a face ceea ce iti place si de a cunoste bine activitatea.

  1. Portretul clientului tau

Asa cum mentionam anterior, este important sa stii cui te adresezi prin intermediul afacerii tale. Un business de succes acopera o nevoie a pietei de la un anumit moment. Intrebarile-cheie sunt: Au oamenii nevoie de produsele/serviciile mele? Cine sunt oamenii care au nevoie de produsele/serviciile mele? Cum ajung la client? Care este profilul clientului meu? Daca nu ai raspunsuri clare, nu te descuraja, continua sa cauti variante.

  1. Ignori/copiezi concurenta

Este adevarat ca este loc pentru toata lumea in piata, dar tu nu vrei sa ramai doar o alta afacere banala, ci vrei sa atingi succesul. Pentru asta, este important sa nu cazi in capcana de a ignora concurenta. Analizeaza piata si vezi ce poti aduce nou, ce poti oferi in plus fata de concurenta, cauta o metoda inedita de a atrage clientul. O alta capcana in care cad oamenii care pornesc pe calea antreprenoriatului este cea in care copiaza ceva deja existent pe piata, in speranta ca se vor bucura de succes. Inainte de a face acest pas, documenteaza-te: Cand a aparut afacerea respectiva? Ce nevoi acopera? Cum a evoluat? Ce clienti are? Sunt clientii multumiti de produsele/serviciile respective? Poti aduce prin afacerea ta servicii/produse mai bune pentru segmentul de clienti respectiv?

  1. Strategie si echipa

Planul de business si echipa cu care pornesti la drum sunt elemente din coloana vertebrala a afacerii. Nu incerca sa te pacalesti ca lucrurile vin pe parcurs, ca poti jongla usor cu provocarile de inceput. Este indicat sa ai un plan si o strategie bine gandite. Ia in calcul obiective clare, un studiu de piata, sursele de finantare (daca te imprumuti, stabileste clar in cat timp si cum vei rambursa creditul), cifre realiste. Totodata, alege sa ai langa tine oamenii potriviti, care sa fie pe aceeasi lungime de unda, sa creada in afacere si sa construiti impreuna de la zero un business profitabil. Nu-ti lua ca tinta imbogatirea, ci dezvoltarea business-ului, cresterea ta si a echipei.