Afacerile imobiliare in sistem de franciza sunt din ce in ce mai populare in randul antreprenorilor din Romania. Firesc, am putea spune, pentru ca achizitia unei francize imobiliare combina beneficiile antreprenoriatului cu cele ale unui business de succes.
Optand pentru o franciza imobiliara, ai la dispozitie o strategie si un plan de business deja validate, beneficiind, in plus, de notorietatea unui brand cunoscut deja publicului. In acelasi timp, beneficiezi de sisteme de promovare eficiente, de traininguri specializate si de toata sustinerea de care ai nevoie pentru a demara afacerea ta imobiliara in cele mai bune conditii.
Cum alegi franciza imobiliara care ti se potriveste?
Ai hotarat asadar ca cea mai buna solutie pentru afacerea ta imobiliara este achizitia unei francize. Pasul urmator, firesc, este sa alegi franciza pe care o consideri potrivita nevoilor tale.
Ce criterii iei in considerare pentru a lua aceasta decizie? Inainte de a alege brandul imobiliar cu care dorim sa ne asociem, e important atat la costuri in primul rand, cat si la beneficiile pe care le vom avea in calitate de francizat.
Trecem in revista mai jos cateva aspecte pe care e bine sa le iei in considerare atunci cand alegi franciza imobiliara pe care o vei achizitiona.
1. Care sunt costurile francizei?
Cu totii suntem preocupati de costurile demararii propriei afaceri, iar daca vorbim despre o franciza in domeniul imobiliar, le vom lua cu siguranta in considerare.
In acest caz, vorbim despre un cost de achizitie al francizei, ce va include trainingul, materialele si suportul in demararea afacerii. Ia in considerare faptul ca, in afara costurilor de achizitie pentru franciza, vei mai avea nevoie de fonduri pentru amenajarea biroului in care iti vei desfasura activitatea. Alte costuri vor fi redeventa lunara pe care o vei plati retelei (de continuitate), care va fi un anumit procent din venituri, precum si o redeventa fixa, administrativa.
De exemplu, franciza imobiliara RE/MAX are o structura financiara compusa din trei puncte: o redeventa initiala de franciza, redeventele lunare de continuitate si redeventa lunara de tehnologie, ce integreaza site-ul www.remax.ro, utilizarea celui mai performant CRM imobiliar din piata - MaxIMO CRM sau platforma Design Center, care genereaza designul pentru diverse materiale de promovare.
2. Brandul caruia doresti sa i te asociezi
Un brand puternic va veni cu avantaje incontestabile: incredere, potentiali clienti – persoane care isi doresc sa lucreze cu acel brand, dar si angajati, oameni care vor sa lucreze in interiorul acelui brand.
Fie ca iti doresti sa deschizi o agentie imobiliara in Cluj, intr-un orasel mic sau o agentie in Constanta, acolo unde concurenta este mai mare, avantajul unui brand imobiliar puternic este de necontestat.
3. Care sunt beneficiile francizatilor?
E important sa analizezi cu atentie pachetul de suport oferit de franciza.
De la un brand consacrat la oferirea de instrumente de marketing care iti permit o promovare eficienta a agentiei tale imobiliare inca din momentul in care o deschizi si pana la accesul la unelte si resurse de IT performante la training-urile specializate oferite angajatilor, beneficiile utilizarii unei francize imobiliare sunt numeroase si incontestabile.
Intereseaza-te care sunt beneficiile pe care le ofera fiecare franciza imobiliara in parte si raporteaza-le la propriile nevoi, pentru a alege in deplina siguranta franciza imobiliara potrivita. Prezenta sistemului de franciza ales in orasul tau ar putea fi un punct pozitiv in plus – daca doresti deschiderea unei agentii imobiliare in Cluj Napoca sau Timisoara, de exemplu, iar franciza aleasa are deja reprezentante aici, vei putea beneficia de experienta colegilor din localitate.
4. Cat de mare este reteaua de agentii imobiliare a francizei?
Printre avantajele alegerii unui sistem de franciza imobiliara este accesul la o retea puternica, in cadrul careia poti colabora si impartasi experiente si bune practici cu colegii.
In acest context, alegerea unei francize imobiliare bine reprezentate la nivel national, este de dorit. Franciza RE/MAX, de exemplu, este prezenta in acest moment cu peste 50 de birouri in 20 de orase ale Romaniei, planurile sale de extindere vizand 110 birouri francizate si peste 1.000 de agenti afiliati RE/MAX pana in anul 2023.
Indiferent de experienta pe care o ai domeniul imobiliar, o franciza imobiliara de top te va ajuta sa devii expertul de care clientii tai au nevoie pentru propriile tranzactii imobiliare reusite – asa ca alegerea francizei cu care vei lucra este un pas important catre afacerea ta de succes.