Indiferent de domeniul in care activezi, este esential ca echipa ta sa iti recepteze corect mesajul. Stii sa te faci inteles, fara sa lasi loc de interpretari? Felul in care comunici ii face pe angajati sa fie motivati sau, din contra, frustrati si plini de ranchiuna la adresa ta?
Liderul este acea persoana capabila sa ii conduca pe oamenii din jur, indiferent de bagajul de cunostinte cu care vin acestia la locul de munca.
Fara indrumarea unui lider, comunicarea ta cu ei si dintre membrii echipei esueaza sau stagneaza neproductiv.
Exista 3 erori majore de comunicare cu echipa. Invata sa comunici corect si vei vedea rezultatele in munca lor!
1. Transmiti vestile proaste prin e-mail
Nimeni nu aprecieaza faptul ca o veste proasta este transmisa in scris. Ti-ar placea sa afli ca ti s-a furat masina, printr-un SMS sau un e-mail?
Acest tip de comunicare poate sugera indiferenta celui care a transmis vestea, in contradictie cu importanta sau gravitatea mesajului. Altfel spus, nu-ti pasa de felul in care va reactiona destinatarul!
Comunicarea scrisa are dezavantajul ca nu-ti permite sa atenuezi impactul vestilor proaste.
Comunicarea orala iti permite mult mai multe. Limbajul trupului, tonalitatea in care comunici si emotiile manifestate contribuie la modul in care mesajul este perceput.
Pentru a atenua efectele negative, este recomandat sa vorbesti fata in fata cu angajatul caruia i te adresezi. Mai ales daca ii comunici ceva negativ!
2. Nu comunici pe limba angajatului
Compania ta este formata dintr-o echipa ai carei membrii comunica, invata si lucreaza in mod diferit. Din aceasta cauza, pentru a fi eficient cel mai bine ar fi sa comunici pe limba fiecarei persoane.
Atunci cand sustii o prezentare sau o sedinta, aminteste-ti ca fiecare persoana are moduri diferite de a intelege ce comunici. Unii au inclinatie spre partea teoretica (retin informatia mai bine cand au un material de citit), in timp ce altii invata din abordarile mai practice.
Adapteaza-ti limbajul la cele doua grupuri pentru a avea certitudinea ca toata lumea te-a inteles!
In acest sens, va recomandam ca lectura Cuvinte care schimba minti de Shelle Rose Charvet. Va va ajuta sa invatati cum sa stapaniti un limbaj de convingere astfel incat sa puteti comunica eficient fiecarui angajat, cu un mesaj care va influenta.
3. Reactionezi in loc de a raspunde
Ai ridicat vreodata tonul la un angajat cand te-ai enervat? Daca raspunsul este afirmativ, inseamna ca ai reactionat emotional in loc sa raspunzi rational. Acest comportament denota lipsa de profesionalism.
Un lider este pus in multe situatii stresante, insa nu uita ca de tine depinde atmosfera la locul de munca.
Un studiu realizat de catre Greenberg, Kessler si Birnbaum in revista Journal of Clinical Psychiatry demonstreaza faptul ca, anual, in S.U.A. se inregistreaza pierderi in valoare de 83 de miliarde de dolari din cauza depresiei angajatilor la locul de munca. In plus, un angajat deprimat inregistreaza anual o scadere in productivitate echivalenta cu 27 de zile nemuncite.
Este de la sine inteles ca nimeni nu vrea sa piarda bani din cauza reactiilor emotionale ce pot duce la depresia angajatilor in timp. Incearca sa nu construiesti drame si situatii stanjenitoare, pentru ca nimeni nu te va mai respecta!
Persoanele care ii incomodeaza pe altii cu emotiile lor puternice demonstreaza, mai ales, o lipsa de autocontrol si inteligenta emotionala.
Cu totii putem facem greseli in comunicare din cand in cand. Dar este important sa vrem sa fim mai buni, mai corecti, mai profesionisti la locul de munca.
In aceasta ecuatie, comunicarea cu echipa joaca rolul cel mai important.
Sursa: Psihoselect.ro