Search for News
Comert
22.07.2022, 13:51
258

SMS-uri Promotionale vs SMS-uri Tranzactionale. Care-i diferenta si de ce conteaza?

e ceva firesc. Sectorul financiar-bancar si firmele de curierat, mai ales, nu si-ar putea desfasura activitatea fara acest canal de comunicare.
Photo SMS-uri Promotionale vs SMS-uri Tranzactionale. Care-i diferenta si de ce conteaza?

Iar sectorul retail & e-commerce, in special, profita de avantajele SMS-urilor Promotionale: 

  • rata de deschidere impresionanta (98-99% dintre cei care primesc un SMS il deschid, in timp ce e-mailurile au o rata de deschidere de doar 20%),
  • rata de conversie mare (cu pana la 200% mai mare decat alte tipuri de campanii de marketing), 
  • ROI excelent (de vreme ce costa doar 20 Euro pentru a ajunge la 500 de clienti, de exemplu).

Insa, pentru a nu-ti expune afacerea la riscuri, e bine sa cunosti diferenta dintre mesajele tranzactionale si cele promotionale. Vei afla, in cele ce urmeaza, de ce.

Cuprins

Ce sunt SMS-urile promotionale?

Sunt SMS-uri folosite cu scopul de a creste vanzarile sau pentru brand awareness. Se mai folosesc si termenii “SMS-uri comerciale”, “campanii de marketing prin SMS”, “publicitate prin SMS” sau “reclame prin SMS”.

Exemple de SMS-uri promotionale: reduceri si oferte, produse noi, servicii noi, concursuri cu trageri la sorti. Orice mesaj care are scopul de a promova afacerea ta este considerat promotional.

Pentru a trimite mesaje promotionale prin SMS este necesar consimtamantul expres al destinatarilor. 

(Imagine: captura ecran SMS Rich Media / Notificare RCS Business)

Ce sunt SMS-urile tranzactionale?

Sunt raspunsuri informationale, de utilitate directa, livrate intr-un timp util clientilor. Spre deosebire de SMS-urile promotionale, mesajele sau notificarile SMS tranzactionale sunt necesare, nu optionale.

Exemple de SMS-uri tranzactionale: alerte privind soldul contului bancar, mesaje de resetare a parolei, parole unice pentru autentificare in 2 pasi, confirmari rezervari bilete, confirmari programari medicale, actualizari privind livrarea unui colet.

sms tranzactional

Pentru a primi SMS-uri tranzactionale, clientul isi da acordul implicit, de regula – cand isi face cont pe un site, cand completeaza un formular online sau offline si bifeaza ca accepta termenii si conditiile sau ca e de acord sa primeasca notificari tranzactionale.

De ce este important sa faci diferenta?

Diferenta e data de consimtamant. Intotdeauna trebuie sa ai permisiunea explicita a clientilor pentru a trimite mesaje SMS/ Chat promotionale. In caz contrar, risti o amenda pentru incalcarea regulamentului GDPR.  

Prin urmare, asigura-te ca: 

  • Utilizatorii si-au dat consimtamantul pentru marketing prin SMS. Nu folosi casute pre-bifate. Mentioneaza clar ca abonarea la SMS-uri comerciale e o optiune si nu o obligativitate. Include un regulament privind comunicarea in scopuri marketing, atunci cand indemni clientii sa se aboneze. Nu folosi numarul de telefon completat pentru notificari privind livrarea pentru a trimite SMS-uri comerciale. 
  • Clientii cunosc si au la indemana optiunea de a-si retrage acordul in orice moment (link dezabonare in SMS; reply cu “Stop” la SMS).
  • Nu amesteci informatia tranzactionala cu cea promotionala, cand trimiti mesaje clientilor care nu si-au dat acordul pentru SMS-uri publicitare. De exemplu, un mesaj precum “Coletul e pe drum. Va ajunge la tine maine, intre orele 10-12. Drept multumire, poti comanda produsul X la 50% reducere” este unul promotional, chiar daca include si o informatie tranzactionala.

Ar fi indicat sa folosesti numere scurte diferite pentru cele doua tipuri de comunicari (tranzactionale si publicitare). Astfel, daca un utilizator blocheaza un numar de telefon, deoarece nu mai doreste sa primeasca mesaje promotionale, acesta poate primi in continuare informatii tranzactionale. 

 Mesajele SMS sunt elemente esentiale ale strategiei de comunicare si marketing. Asigura-te ca respecti regulamentele in vigoare.

 sendSMS.ro inglobeaza toate instrumentele necesare pentru respectarea regulamentului GDPR: Blocklist, Link de dezabonare, Landing page cu posibilitate de abonare, solutie Short URL dezvoltata in-house si gazduita pe servere din Romania, posibilitatea de a raspunde cu STOP la mesaje SMS Rich Media sau Viber.