Iar sectorul retail & e-commerce, in special, profita de avantajele SMS-urilor Promotionale:
Insa, pentru a nu-ti expune afacerea la riscuri, e bine sa cunosti diferenta dintre mesajele tranzactionale si cele promotionale. Vei afla, in cele ce urmeaza, de ce.
Cuprins
Sunt SMS-uri folosite cu scopul de a creste vanzarile sau pentru brand awareness. Se mai folosesc si termenii “SMS-uri comerciale”, “campanii de marketing prin SMS”, “publicitate prin SMS” sau “reclame prin SMS”.
Exemple de SMS-uri promotionale: reduceri si oferte, produse noi, servicii noi, concursuri cu trageri la sorti. Orice mesaj care are scopul de a promova afacerea ta este considerat promotional.
Pentru a trimite mesaje promotionale prin SMS este necesar consimtamantul expres al destinatarilor.
(Imagine: captura ecran SMS Rich Media / Notificare RCS Business)
Sunt raspunsuri informationale, de utilitate directa, livrate intr-un timp util clientilor. Spre deosebire de SMS-urile promotionale, mesajele sau notificarile SMS tranzactionale sunt necesare, nu optionale.
Exemple de SMS-uri tranzactionale: alerte privind soldul contului bancar, mesaje de resetare a parolei, parole unice pentru autentificare in 2 pasi, confirmari rezervari bilete, confirmari programari medicale, actualizari privind livrarea unui colet.
Pentru a primi SMS-uri tranzactionale, clientul isi da acordul implicit, de regula – cand isi face cont pe un site, cand completeaza un formular online sau offline si bifeaza ca accepta termenii si conditiile sau ca e de acord sa primeasca notificari tranzactionale.
Diferenta e data de consimtamant. Intotdeauna trebuie sa ai permisiunea explicita a clientilor pentru a trimite mesaje SMS/ Chat promotionale. In caz contrar, risti o amenda pentru incalcarea regulamentului GDPR.
Prin urmare, asigura-te ca:
Ar fi indicat sa folosesti numere scurte diferite pentru cele doua tipuri de comunicari (tranzactionale si publicitare). Astfel, daca un utilizator blocheaza un numar de telefon, deoarece nu mai doreste sa primeasca mesaje promotionale, acesta poate primi in continuare informatii tranzactionale.
Mesajele SMS sunt elemente esentiale ale strategiei de comunicare si marketing. Asigura-te ca respecti regulamentele in vigoare.
sendSMS.ro inglobeaza toate instrumentele necesare pentru respectarea regulamentului GDPR: Blocklist, Link de dezabonare, Landing page cu posibilitate de abonare, solutie Short URL dezvoltata in-house si gazduita pe servere din Romania, posibilitatea de a raspunde cu STOP la mesaje SMS Rich Media sau Viber.