Search for News
Business
17.06.2022, 09:28
85

Marketingul prin SMS și GDPR

Afacerile care mizează pe SMS Marketing dispun de un avantaj imens: au acces direct la atenția clienților. Ai primit vreodată un SMS și nu l-ai citit? În schimb, câte reclame online ai ignorat?
Photo Marketingul prin SMS și GDPR

Nimeni nu refuză comunicarea prin SMS, dacă se respectă câteva reguli de bază: permisiunea utilizatorului, opțiunea de dezabonare, relevanță și frecvență optime. Pentru a fi în acord cu regulamentul GDPR, acordul explicit al utilizatorului este esențial.  

Pentru o comunicare prin SMS conformă GDPR, bifați următoarele: 

  • Colectați numere de telefon cu acordul explicit al utilizatorilor. Aveți mai multe opțiuni la dispoziție: pop-up pe site prin care să vă promovați programul de fidelizare pentru abonații prin SMS și în care să includeți un link către regulament; scanare cod QR în magazinele fizice, prin care se primește un SMS cu un link scurt către pagina web a ofertei/concursului, unde integrați și acordul utilizării numărului de telefon; anunțarea posibilității de abonare prin SMS pe toate canalele: social media, e-mail, radio (furnizați un număr scurt). Atenție, acord explicit nu înseamnă să ceri numărul de telefon pentru livrare și apoi să îl folosești pentru SMS-uri comerciale
  • Includeți în mesajele SMS opțiunea de dezabonare. Puteți include un link scurt către un landing page de unde se pot dezabona sau opțiunea de a da reply la mesaj cu textul “Stop”. Prima variantă se poate dovedi utilă când realizați mai multe liste de comunicări, căci unii utilizatori pot dori să se dezaboneze de la “noutăți”, dar nu și de la “oferte”, de exemplu.
  • Când utilizați alte baze de date, asigurați-vă că utilizatorii și-au dat acordul pentru a primi mesaje comerciale. Pentru a merge la sigur, apelați la serviciul Mobile Advertising pe bazele operatorilor GSM. Companiile specializate în SMS Marketing, precum sendSMS.ro, au parteneriate cu principalii operatori din România.  
  • Nu ignorați securitatea! Asigurați-vă că aveți parole puternice, implementați autentificarea în 2 pași (2FA) pentru conturile companiei, utilizați software cu licență etc.

sendSMS.ro înglobează toate instrumentele necesare pentru a fi GDPR compliant: block list, link de dezabonare, landing page cu posibilitate de abonare, soluție short URL dezvoltată in-house și găzduită pe servere din România, posibilitatea de a răspunde cu STOP la mesaje SMS Rich Media sau Viber.

“sendSMS.ro și-a luat angajamentul să respecte viața privată. Luăm în serios protecția datelor, securitatea și conformarea cu legislația privind protecția datelor cu caracter personal și a vieții private. Implementarea sistemului de management pentru securitatea informației şi certificarea ISO 27001 a companiei Any Media Development SRL (sendSMS.ro) demonstrează angajamentul pentru protecţia datelor procesate, continuitatea activităţilor şi respectarea legislaţiei naţionale şi internaţionale în domeniu” – Liviu Băltoi – fondator sendSMS.ro, consultant în domeniul cyber security, privacy și data protection, membru în Consiliul Național pentru Transformare Digitală.

Securitatea și confidențialitatea nu trebuie ignorate! Amenzile GDPR pot ajunge până la 20 milioane de euro sau 4% din cifra de afaceri globală a anului precedent. România ocupă locul 3 în Europa în privinţa numărului de amenzi acordate din 2018 şi până în prezent.

sendSMS vă pune la dispoziție un manager de cont și vă oferă suport gratuit în setarea campaniilor și îndeplinirea condițiilor GDPR.

Nu ezita să ne contactezi!