Emag, Altex, Flanco – afla parcursul retailerilor de IT&C in 2022 - an marcat de inflatie!

Emag, Altex, Flanco – afla parcursul retailerilor de IT&C in 2022 - an marcat de inflatie!

Emag, Altex, Flanco sunt retailerii preferati de romani in 2022. Afla cum s-au confruntat cu inflatia uriasa din 2022 si cum au reusit sa se mentina in top!

 

Firmele din sectorul de comert cu amanuntul al articolelor si aparatelor electrocasnice, in magazine specializate (cod CAEN 4754)  au insumat in 2022 o cifra de afaceri de 15,6 miliarde de lei. Domeniul avea in 2022 o cifra de 10.144 salariati, fata de 11.006 in 2021. Cifra de afaceri totala nu a inregistrat schimbari majore, de la 15,2 miliarde in 2021, insa profitul net a crescut de la 44 milioane la 319 milioane de lei.

 

Pe locul intai in top se mentine Dante International, cu o cifra de afaceri de 7,1 miliarde, repectiv aproape jumatate din cifra totala de afaceri pe sectorul studiat. Dupa ce in 2021 inregistrase pierderi, compania a revenit pe profit in 2022, atingand suma de 123 milioane de lei. Dante International administreaza eMAG Romania si Fashion Days Romania, iar in 2022 avea un numar de 3309 angajati. In 2022, compania si-a continuat planul de investitii, cumuland in 2022 si 2021 investitii de 2 miliarde de lei.

Altex se mentine pe locul 2, inregistrand o cifra de afaceri de 6,5 miliarde de lei, cu 11% mai mare fata de anul anterior, cand cifra de afaceri era de 5,8 miliarde de lei. In cazul profitului net, se observa o scadere de la 129 milioane la 115 milioane de lei. Compania a raportat un numar de 3693 angajati, cu 320 mai putin decat in 2021. In ianuarie 2023, Dan Ostahie, proprietarul Altex, declara ca afacerea se afla intr-o etapa de tranzitie catre Altex omnichannel si marketplace (conform businessmagazine.ro).

Altex este urmat de Flanco, care isi asigura locul 3 in top cu o cifra de afaceri de 1 miliard de lei si un profit net de 4,6 milioane de lei. In prezent, Flanco detine 158 de magazine in 113 de orase, in 2022 avand un numar de 1438 angajati. In prezent, Flanco declara investitii in valoare de 20 milioane de lei catre segmentul de magazine fizice, respectiv catre deschideri si reamenajari.

 

Reteta succesului pentru retailerii romani, inclusiv retailerii de IT&C, consta intr-o combinatie intre online si offline, cu accent pe dezvoltarea in online. Spre deosebire de comportamentele de consum ale altor tari, in Romania se inregistreaza in continuare o predispozitie pentru achizitionarea de bunuri in format fizic, astfel incat companiile din top sunt nevoite constant sa se adapteze la nevoile pietei si sa dezvolte solutii dinamice in permanenta.