Integreaza prin API datele firmelor si actualizeaza informatiile din sistemele proprii in mod automat.
7
API Vanzari
Firme
10
API Rapoarte
Financiare, Juridice
1
API Facturare
Contacte si Persoane
2
API Asincrone
Incidente de plata
Ce reprezinta si avantaje API Firme
API Firme iti pune la dispozitie o varietate de informatii despre o firma pe baza Codului Unic de Identificare (CUI) al acesteia.
Transferul de date prin aceste sisteme se efectueaza prin canale de date cu viteze foarte mari, astfel incat timpul de prelucrare sau actualizare este mai mic de 1 secunda!
Cele mai utilizate sisteme API Firme sunt cele de prelucrare a datelor de identificare a firmelor si care sunt introduse in aplicatiile locale ale firmelor - de exemplu in aplicatia de facturare. Pe langa acestea, RisCo pune la dispozitie API cu rapoarte financiare, API pentru Vanzari cu datele firmelor si contacte, precum si API-uri asincrone pentru rapoarte CIP sau raport complet al unei firme.
Avantajele API Firme sunt urmatoarele:
Preluarea si integrarea datelor furnizate direct in sistemele locale fara a fi necesara interventia operatorilor,
Viteza mare de transmisie a datelor - secunde sau chiar sub o secunda in functie de serviciul ales,
Posibilitatea prelucrarii locale a datelor si afisarii acestora in formatele si locurile dorite,
Asigurarea transferului unor volume mari de date necesare activitatii firmelor cu multiple departamente,
Management global si facil privind tipurile de date solicitate,
Transmiterea datelor se face prin comunicatie securizata si acces pe baza de user, parola si IP.
API Vanzari si Identificare Firme
API Vanzari si Identificare Firme au ca scop obtinerea datelor de identificare ale firmelor, informatiilor fiscale, ale reprezentantilor firmelor si a datelor de contact disponibile.
Solicitarile se fac pe baza de CUI pentru fiecare firma, iar API-urile sunt sincrone astfel incat timpul de transmisie este mai mic de 1 secunda. Se pot folosi mai multe API-uri simultan in functie de nevoi si personalizarea sistemelor.
Cost:
300 ron + tva / 1000 interogari
(0.3 ron / interogare)
Campuri furnizate: nume administratori, nume firma, adresa completa, numar registrul comertului, stare firma, CAEN principal, cifra de afaceri, profit net, angajati, status TVA, inactiv fiscal
Cost:
500 ron + tva / 1000 interogari
(0.5 ron / interogare)
Campuri furnizate: reprezentati firme cu nume si functie, telefoane, adrese de email. Contactele difera la fiecare firma, in fucntie de disponibilitatea lor.
ACT
API ACT - Actionari Firma si Participatii in alte firme
Cost:
1000 ron + tva / 1000 interogari
(1.0 ron / interogare)
Campuri furnizate: reprezentati firme cu nume si functie, telefoane, adrese de email. Contactele difera la fiecare firma, in fucntie de disponibilitatea lor.
Cost:
200 ron + tva / 1000 interogari
(0.2 ron / interogare)
Campuri furnizate: Date financiare bilant si cont de profit si pierderi, nume firma, stare firma, adresa, CAEN principal, descriere CAEN, data actualizarii
Testarea sistemelor API este gratuita si se poate efectua in orice moment cu ajutorul unui user generic si a unei chei de test.
Click aici
Sistemele API pot fi utilizate doar de catre firme, iar pentru accesarea datelor reale este nevoie sa creati o cheie personalizata generata din contul de client.
API eFactura cu Date Identificare Firme are ca scop obtinerea sau actualizarea datelor firmelor, precum si a informatiilor fiscale pentru intocmirea de facturi si incarcarea ulterioara a acestora in sistemul eFactura.
Interogarile se fac pe baza de CUI pentru fiecare firma, iar API-ul sincron astfel incat timpul de transmisie este mai mic de 1 secunda.
Cost:
200 ron + tva / 1000 interogari
(0.2 ron / interogare)
Campuri furnizate: nume firma, adresa completa, numar registrul comertului, stare firma, CAEN principal, cifra de afaceri, profit net, angajati, status TVA, inactiv fiscal
Testarea sistemelor API este gratuita si se poate efectua in orice moment cu ajutorul unui user generic si a unei chei de test.
Click aici
Sistemele API pot fi utilizate doar de catre firme, iar pentru accesarea datelor reale este nevoie sa creati o cheie personalizata generata din contul de client.
API Borkeri de Asigurare are ca scop obtinerea sau actualizarea datelor firmelor, precum si a informatiilor fiscale pentru intocmirea de facturi si incarcarea ulterioara in sistemele personalizate ale brokerilor.
Interogarile se fac pe baza de CUI pentru fiecare firma, iar API-ul sincron astfel incat timpul de transmisie este mai mic de 1 secunda.
ASI
API ASI - Brokeri Asigurare - Date Identificare Firme
Cost:
2000 ron + tva / 1000 interogari
(2.0 ron / interogare)
Campuri furnizate: nume firma, adresa completa, numar registrul comertului, stare firma, CAEN principal, cifra de afaceri, profit net, angajati, status TVA, inactiv fiscal
Testarea sistemelor API este gratuita si se poate efectua in orice moment cu ajutorul unui user generic si a unei chei de test.
Click aici
Sistemele API pot fi utilizate doar de catre firme, iar pentru accesarea datelor reale este nevoie sa creati o cheie personalizata generata din contul de client.
API Rapoarte de Risc Firme au ca scop obtinerea datelor din anumite rapoarte financiare, juridice sau de piata. Rapoartele disponibile prin API sunt prezentate mai jos.
Solicitarile se fac pe baza de CUI pentru fiecare firma, iar API-urile sunt sincrone astfel incat timpul de transmisie este mai mic de 1 secunda. Se pot folosi mai multe API-uri simultan in functie de nevoi si personalizarea sistemelor.
Cost:
500 ron + tva / 1000 interogari
(0.5 ron / interogare)
Campuri furnizate: total datorii restante la cele 4 bugete, datorii restante principale, accesorii si contestate. Toate valorile sunt pentru ultimul trimestru publicat.
Cost:
4000 ron + tva / 1000 interogari
(4.0 ron / interogare)
Campuri furnizate: date financiare extinse de Bilant, Cont de Profit si Anexe la declaratiile financiare, pentru lista integrala a campurilor vezi exemplu in Testare Gratuita
Cost:
2000 ron + tva / 1000 interogari
(2.0 ron / interogare)
Campuri furnizate: lista incidentelor CIP din ultimii 7 ani, majore si minore cu cecuri si bilete la ordin, sumele aferente pe fiecare categorie, pentru lista integrala a campurilor vezi exemplu in Testare Gratuita
Cost:
4800 ron + tva / 100 interogari
(48.0 ron / interogare)
Campuri furnizate: include 16 rapoarte RisCo, iar rezultatul este un link de download raport PDF.
Testarea sistemelor API este gratuita si se poate efectua in orice moment cu ajutorul unui user generic si a unei chei de test.
Click aici
Sistemele API pot fi utilizate doar de catre firme, iar pentru accesarea datelor reale este nevoie sa creati o cheie personalizata generata din contul de client.
Testarea sistemelor API Firme este gratuita si poate face in orice moment. Nu este mevoie de cont de client!
Pentru testare, se foloseste un user generic "newuser@risco.ro" si o cheie api de test. Interogarile se pot face doar pentru cateva CUI-uri, iar raspunsurile generate includ intreaga structura de campuri, dar datele prezentate NU sunt reale! Scopul testarii este acela de a verifica si implementa in sistemele proprii API-urile dorite.
Dupa testarea sistemelor API Firme si eventual implementarea acestora in propriile sisteme, trebuie sa urmezi pasii de mai jos:
1
Deschide Cont de Client RisCo si adauga CUI-ul firmei tale in cont
Ai nevoie de o adresa de email si un numar de telefon mobil pentru deschiderea contului. Atat adresa de email cat si telefonul mobil trebuie confirmate.
Sisteme API pot fi folosite doar de catre firme, respectiv entitati care au statut de persoana juridica. Din acest motiv, trebuie sa adaugi CUI-ul firmei tale dupa deschiderea contului de client.
De retinut faptul ca pentru accesul API se va folosi adresa de email de la deschiderea contului, iar pentru alertele SMS se va folosi numarul de telefon mobil! De asemenea, intregul consum de date va fi inregistrat pe acest cont.
Abonamentul minim de utilizare a serviciilor API este in valoare de 100 ron / luna + tva.
Pentru exemplificare, in cazul in care consumul lunar este in valoare de 67 ron, atunci se va factura 100 ron + tva. Daca consumul depaseste 100 ron, de exemplu 124 ron, atunci se va factura 124 ron + tva.
Card Bancar
- Inregistrezi si autorizezi un card bancar in contul de client. La prima utilizare, serviciile API se pot initializa doar dupa plata Abonamentului in valoare de 100 ron + tva.
- In timpul ultilizarii serviciilor, sistemul va debita automat cardul atunci cand valoarea serviciilor API utilizate a ajuns la valoarea de 200 ron peste suma initiala platita de 100 ron. Suma debitata va fi de 200 ron + tva, reprezentand consumul partial din luna respectiva. In cazul in care debitarea cardului nu este posibila sau fondurile sunt insuficiente, serviciile API se vor opri automat urmand a fi reluate dupa efectuarea platii.
- Daca valoarea serviciilor lunare este mai mica de 100 ron, atunci in prima zi lucratoare a lunii sistemul va debita valoarea abonamentului in suma de 100 ron + tva. In cazul in care debitarea nu este posibila, serviciile se vor opri automat.
- Daca valoarea serviciilor lunare este mai mica de 200 ron, atunci sistemul va debita in prima zi lucratoare a lunii diferenta dintre consumul ce a depasit valoarea abonamentului de 100 ron, la care se adauga valoarea abonamentului pentru luna urmatoare in valoare 100 ron + tva.
- In cazul clientilor cu consumuri zilnice semnificative care pot conduce la debitari frecvente ale cardului bancar, limita de 200 ron poate fi crescuta de catre personalul de suport RisCo la cererea clientului.
Limita de 200 ron + tva reprezinta o protectie impotriva utilizarii accidentale sau nedorite a serviciilor API. In situatia in care exista bugete lunare alocate acestor servicii iar utilizarea lor creste semnificativ, atunci debitarile partiale reprezinta o modalitate de control a costurilor asociate.
Facturare lunara pe baza de contract
Inaintea utilizarii serviciilor API, acestea trebuie analizate si formalizate intr-un contract incheiat intre parti. Dupa semnarea contractului,
personalul de suport RisCo te va notifica despre momentul cand serviciile se pot utiliza.
In acest caz, consumul se va factura automat o singura data in prima zi a lunii urmand a fi platit prin ordin de plata. Aceasta metoda de plata se accepta doar in situatia in care serviciile utilizate depasesc semnificativ valoarea lunara de 100 ron + tva.
3
Cheia unica de acces API
Aceasta cheie este utilizata pentru accesarea serviciilor API si
se genereaza automat dupa plata Abonamentului in valoare de 100 ron + tva.
Cheia unica de acces este afisata in ecranul "API Key". Cheia este unica si este valabila doar pentru contul tau de client. Nu se pot genera doua chei de acces valide pe acelasi cont de client.
4
Intreruperea si inchiderea serviciilor API
Intreruperea serviciilor:
utilizatorul poate intrerupe in orice moment serviciile API. Intreruperea nu atrage plata imediata a serviciilor utilizate, acestea urmand a fi platite la inceputul urmatoarei luni calandaristice. In cazul in care serviciile sunt intrerupte, la inceputul lunii urmatoare se va debita valoarea abonamentului lunar, chiar si in situatia in care nu exista consum.
Inchiderea serviciilor:
se poate efectua in orice moment dupa intreruperea lor. Aceasta presupune plata sumelor aferente consumului, in cazul in care acestea depasesc valoarea abonamentului de 100 ron + tva.
Inchiderea serviciilor API inseamna anularea cheii unice de acces. In aceasta situatie, daca se doreste reluarea serviciilor, atunci trebuie generata o noua cheie de acces care va trebui sa o inlocuiasca pe cea anterioara.
5
Notificari consum pe email si SMS
Sistemul transmite in mod automat notificari despre consum si despre efectuarea platilor astfel:
- dupa utilizarea consumului aferent abonamentului de 100 ron, se transmite la fiecare nivel de 40%, 60% si 80% din suma de 200 ron
- pentru fiecare incercare de debitare a cardului bancar
Notificari pe email
Aceste notificari se transmit in mod automat si nu se pot dezactiva. Ele se transmit pe adresa de email folosita la deschiderea contului.
Notificari prin SMS
Aceste notificari sunt optionale si se pot active sau dezactiva. Recomandam activarea acestor notificari pentru un control cat mai bun al utilizarii serviciilor si al costurilor. Transmiterea SMS-urilor se face gratuit.