Batalie pentru un loc in top – afla cum s-au luptat Lidl, Kaufland, Carrefour si Profi cu inflatia!

Batalie pentru un loc in top – afla cum s-au luptat Lidl, Kaufland, Carrefour si Profi cu inflatia!

Afla cum s-au luptat Lidl, Kaufland, Carrefour si Profi cu inflatia record din 2022 si cine a ramas in top, in urma schimbarilor in comportamentul de consum al romanilor.

 

Sectorul a inregistrat o crestere a cifrei de afaceri de 14,48%, ajungand la 122,8 miliarde de lei, fata de 107 miliarde in anul anterior. Din 2018, se poate observa o scadere considerabila a numarului de angajati, ajungand la 174.127, intr-un total de 39959 firme.

 

Conform studiilor sectoriale RisCo, situatia pentru segmentul de Comert cu amanuntul in magazine nespecializate, cu vanzare predominanta de produse alimentare, bauturi si tutun (cod CAEN 4711) arata astfel:

 

Retailerul german Lidl Discount SRL se mentine de 3 ani pe primul loc in top, inregistrand o cifra de afaceri de 18.4 miliarde de lei, cu 15% mai mare fata de 2021. Profitul net este de 1 milion de lei, iar numarul de angajati este de 10.086, fata de 9.092 in 2021.

 

Lidl este urmat de competitorul sau, care face parte din acelasi grup (Schwarz). Este vorba de Kaufland, cu o cifra de afaceri de 16 miliarde de lei. Pana in 2020, Kaufland a fost cel mai mare retailer alimentar din Romania, “lupta” pentru primul loc in top fiind intotdeauna purtata intre cele doua companii.

 

Locul 3 revine retailerului Profi Rom Food SRL, care inregistreaza o cifra de afaceri de 11,6 miliarde de lei, dupa o crestere de 22% fata de anul precedent. Profitul net continua sa scada cu 5%, respectiv cu 285 milioane de lei fata de 2021. Profi inregistreaza scaderi ale profitului net incepand din 2018, fapt care se datoreaza cresterii profitului operational, reinvestit in piata din Romania. In 2022, Profi a inregistrat un numar de 13.714 de angajati, fata de 15.980 in 2021. In 2022, Profi a continuat procesul de extindere a lanturilor de magazine, atingand un numar de peste 1.600.

 

Carrefour Romania coboara o treapta in topul retailerilor alimentari, avand o cifra de afaceri de 10,3 miliarde de lei. Grupul francez Carrefour include Carrefour Romania SA, Artima (Carrefour Market), Columbus Operational (Carrefour MARKET SI Express). Carrefour Romania inregistreaza un profit net de 314,1 milioane de lei, scazand de la 329,7 milioane de lei in 2021. In Romania se gasesc 341 de magazine, dintre care 37 hipermarketuri Carrefour, 262 super-marketuri, 42 magazine de proximitate “Express”, 8 magazine “Contact” si un magazin online, conform www.carrefour.ro.

Dupa un an in care jucatorii de pe piata de retail romanesc au avut de luptat cu imprevizibilitatea comportamentului consumatorilor in pandemie, situatia generala arata surprinzator in 2022. S-au inregistrat scaderi, mai ales in a doua parte a anului, insa companiile au reusit sa mentina un echilibru si sa nu cedeze in fata inflatiei.

Avand in vedere faptul ca salariile consumatorilor nu au crescut in acelasi ritm cu preturile, comerciantii au avut de luptat cu noile comportamente si cu noile tendinte de a economisi ale romanilor.