Raport: Comertul electronic romanesc, in top. Ce vanzari au magazinele online si care sunt perspectivele economiei digitale?

Raport: Comertul electronic romanesc, in top. Ce vanzari au magazinele online si care sunt perspectivele economiei digitale?

Sectorul e-commerce din Romania este unul de top. Vanzarile magazinelor online cresc de la an la an, iar un raport recent plaseaza comertul electronic din Romania pe locul 3 in Europa Centrala si de Est. Primele doua locuri sunt ocupate de Polonia si Cehia, potrivit Raportului European E-commerce 2024, realizat de Centrul pentru Cercetari de Piata al Universitatii de Stiinte Aplicate din Amsterdam.

 

Comertul online din Romania a reprezentat 3,32% din PIB in 2023

Comertul electronic are un potential urias de dezvoltare in Romania. Accelerat de anii pandemiei, sectorul e-commerce este in continua crestere. In 2023, comertul electronic romanesc de bunuri si servicii a atins valoarea de 10,6 miliarde de euro, reprezentand 3,32% din PIB, in crestere fata de anul precedent (3,17% din PIB).

Raportul prezentat recent de Asociatia Romana a Magazinelor Online arata ca 50% din populatie a efectuat cel putin o comanda online in 2023.  In 2023, 92% din populatia cu varsta 16-74 de ani accesa internetul, iar Google a ramas principalul motor de cautare.

Previziuni bune pentru 2024

Pentru 2024, estimarile din raport indica o crestere spre 10% a vanzarilor online de bunuri si servicii, sectorul urmand sa ajunga la 11,7 miliarde de euro, echivalentul a 3,42% din PIB.

Potrivit ARMO, se preconizeaza ca procentul populatiei care va efectua cumparaturi online va ajunge la 55%, reflectand tendinta de digitalizare si preferinta tot mai mare a consumatorilor romani pentru comertul online.

Cristi Movila, presedintele Asociatiei Romane a Magazinelor Online:

Romania este pe un traseu ascendent in domeniul comertului electronic, iar ARMO este dedicata sa accelereze aceasta crestere prin initiative strategice si colaborari cu autoritatile pentru a stimula inovatia si adoptarea digitala. Perspectivele Romaniei pentru viitor sunt optimiste, datorita digitalizarii rapide si a dezvoltarii infrastructurii logistice din tara noastra, care faciliteaza livrari rapide si eficiente la nivel national si international. Ne propunem sa consolidam pozitia tarii noastre de lider regional in e-commerce”.

Imbunatatirea accesului la internet si costurile de livrare reduse genereaza o crestere semnificativa a comertului online, in special in zonele rurale.