Nu ai buget pentru mariri de salarii? Cum iti multumesti angajatii in 2025?

Nu ai buget pentru mariri de salarii? Cum iti multumesti angajatii in 2025?

Nu ai buget pentru mariri de salarii? Cum iti multumesti angajatii in 2025?

 

Pentru angajatii la stat se anunta un an greu, cu salarii inghetate, fara prime si bonusuri si cu vouchere reduse, toate masurile fiind cuprinse in “ordonanta-trenulet” care ar urma sa reduca din cheltuielile statului cu 19 miliarde de lei, 1% din PIB. Nici pentru angajatii din sectorul privat lucrurile nu stau tocmai roz. Inflatia, cresterile de preturi si majorarile de taxe vor ingreuna misiunea managerilor, astfel ca, maririle de salariu nu se vor concretiza pentru multi angajati. Mediul antreprenorial va trebui sa faca fata unei noi perioade de criza, dar sa-si pastreze totodata angajatii fideli si performanti. Ce faci daca te numeri printre antreprenorii care nu-si permit majorari de salarii in 2025? Iata cateva solutii la indemana pentru a oferi totusi beneficii angajatilor tai:

 

  1. Optiuni de lucru flexibile

Nu poti sa le oferi un salariu mai mare angajatilor, insa poti negocia alaturi de ei variante de lucru noi care sa le ofere flexibilitate si pastreze totusi productivitatea crescuta. Saptamana de lucru de 4 zile poate fi o solutie, daca in urma analizelor constati ca angajatii tai dau randament bun in prima parte a saptamanii si acopera toate proiectele. Munca in regim hibrid este o alta varianta foarte apreciata de angajatii din Romania. Le ofera posibilitatea sa lucreze din alte locuri sau de acasa (work from home).

  1. Bonusuri in functie de performanta

Daca nu iti permiti majorari salariale, poti opta pentru bonusuri in functie de performanta obtinuta de angajatii tai. In acest fel, ii recompensezi pe cei cu rezultate bune, ii motivezi si pe cei demoralizati sa ofere randament si nu afectezi foarte mult nici bugetul companiei. Prin definitie, bonusurile de performanta sunt recompense pe care le oferi angajatilor, in mod suplimentar fata de salariul lunar,  pentru inovatie, atingerea si chiar depasirea unor tinte sau obiective, loialitate, etc.

  1. Beneficii extrasalariale

In 2024 iti aratam ca motivele pentru care salariatii ar ramane fideli unei companii sunt:

  • Bonusurile
  • Beneficii extrasariale
  • Flexibilitatea programului
  • Atmosfera de lucru placuta
  • Posibilitati de avansare in cariera in cadrul companiei
  • Recunoasterea performantei
  • Echilibru viata personala-viata profesionala

Aceste dorinte raman valabile si in 2025. Iata ca printre ele se numara si beneficiile extrasalariale. Poti alege sa oferi bonuri de masa, tichete de vacanta, abonamente la sala de sport, abonamente la clinici, training. Este important sa analizezi bugetul companiei si sa alegi variantele care ofera o satisfactie angajatilor, dar nu-ti dezechilibreaza nici bugetul.

  1. Transport si masa calda

Daca nu iti doresti sa faci diferente intre angajati, poti lua in calcul beneficii comune, cum sunt: asigurarea transportului (decontarea transportului) si o masa calda la birou. Aceste optiuni sunt la fel de apreciate de angajati, in special in cazul celor care parcurg o distanta mai mare de acasa pana la locul de munca, lucreaza in ture sau au un program spre exemplu 12/24. Daca ii scapi de grija transportului si au si o masa asigurata pe zi, vor da un randament mai bun. Poti opta si pentru masina de serviciu, laptop si telefon.

  1. Schimbari in atmosfera din companie

O comunicare mai buna, sarcini in echipa, spatii de relaxare in incinta companiei, fructe proaspete la birou, un gest din partea conducerii firmei oferit in fiecare zi sau din cand in cand, acestea inseamna mult pentru angajati.