Norofert lansează prima linie de producție în Brazilia, alături de un partener local

Norofert lansează prima linie de producție în Brazilia, alături de un partener local

Norofert anunță lansarea oficială a primei sale fabrici din Brazilia. Aceasta marchează un pas important în extinderea internațională a grupului.

„Ne dorim ca Norofert să devină un ambasador al inovației românești în agricultura internațională, în parteneriat cu piața de capital. Lansarea oficială a liniei de producție Norofert în Brazilia reprezintă o reușită pentru o companie românească într-una dintre cele mai mari și dinamice piețe agricole din lume. Brazilia ne oferă oportunități vaste, cu cele peste 96 de milioane de hectare de teren arabil și o cerere în creștere pentru produse bazate pe microorganisme și soluții inovatoare de nutriție a plantelor”, spune Vlad Popescu, Președintele Consiliului de Administrație al Norofert.

Noua unitate, Norofert Brasil LTDA, e construită în parteneriat cu grupul local Engenutri. Proiectul a fost început în august 2023, iar investiția locală a fost de aproximativ 500 mii euro, finanțată în mod egal de cei doi parteneri.

Fabrica are o capacitate zilnică de 15.000 litri și utilizează tehnologie folosită în unitatea Norofert din Dakota de Sud (SUA). Materiile biologice sunt furnizate de laboratorul de cercetare al companiei din România.

Compania estimează că, împreună cu fabrica din SUA, unitatea din Brazilia ar putea genera până la 40% din cifra de afaceri consolidată în următorii trei ani.

Cum se mișcă Norofert?

Conform datelor disponibile pe platforma de analiză financiară RisCo.ro, Grupul Norofert a înregistrat o evoluție pozitivă în 2024. Venitul total cumulat a fost de 52,1 mil. ron, în creștere cu 12,5% față de anul anterior, iar cifra de afaceri a ajuns la 44,8 mil. ron, cu un avans de 11,2%. Grupul a revenit pe profit, cu un câștig net de 3,05 mil. ron, după un an fără profit. Numărul mediu de angajați a fost de 50, în ușoară scădere față de 2023.

Norofert marchează o nouă etapă în dezvoltarea sa prin intrarea pe piața din Brazilia. Lansarea oficială a unei noi fabrici vine într-un moment de creștere financiară, cu venituri și profit în creștere.