Cum poti gresi atunci cand iti alegi partenerii de afaceri

Cum poti gresi atunci cand iti alegi partenerii de afaceri

Asocierea cu diferite persoane din motive gresite iti poate afecta in mod grav afacerea.

O scurta trecere in revista a unor astfel de motive ar fi urmatoarea:

-          Ai nevoie de un “yes man”, care este de acord cu deciziile tale, fara a avea vreodata ceva de comentat. Mai degraba decat un partener adevarat, ai nevoie de cineva care sa iti spuna ca iubeste ideile tale, care este intru totul de acord cu actiunile tale.

Intr-o astfel de situatie, nu vei beneficia de feedback-ul de care ai nevoie pentru a dezvolta o afacere de succes.

-          Ai nevoie de cineva care sa ia deciziile importante. Daca nu investesti suficient timp si energie in afacerea ta, risti sa devii responsabil pentru activitatile partenerului tai sau sa devii victima unei fraude. Cu toate acestea, un astfel de parteneriat poate functiona foarte bine daca cei doi parteneri isi stabilesc de la inceput ariile de competenta si atributiile.

-          Alegi un partener, doar pentru simplul motiv ca iti este prieten. Deciziile rationale trebuie sa primeze in afaceri si este extrem de important sa asiguri un management performant care sa puna bazele unei afaceri profitabile si sigure.

Cu toate acestea, multe afaceri de succes au fost lansate avand la baza prietenia dintre parteneri sau sunt afaceri de familie.

-          Iti alegi un partener foarte asemanator propriei tale persoane. Intr-o astfel de situatie nu vei avea parte de diversitate, de idei inovatoare etc. Este drept ca nu ai nevoie de o relatie contradictorie cu partenerul tau de afaceri, insa se poate dovedi benefic ca acesta sa te provoace din cand in cand. Ideile diferite asupra strategiei si politicilor de afaceri aduc progresul, atunci cand nu dau nastere unor confruntari aprinse intre parteneri.

-          Alegi un partener de afaceri pentru simplul motiv ca iti place sau ca ti-a fost recomandat, fara a face o cercetare a trecutului sau profesional. Este importat sa verifici trecutul profesional al acestora, reusitele in afaceri, esecurile etc.

Altfel, poti sa fii prins in capcana unei relatii personale care sa nu iti ofere marja de manevra in afaceri.