Cum imbunatateste tonul personal content marketing-ul

Cum imbunatateste tonul personal content marketing-ul

Stiai ca numai daca esti autentic poti sa impactezi mai mult publicul, chiar prin textele tale de marketing?

Poti sa scrii niste texte foarte bune de marketing, fara sa insisti sa pui mereu accentul pe business-ul tau. Zilele in care aduceai cititori pe pagina ta, datorita atentiei pe care o atrageau reclamele sau postarile distribuite de pe diverse bloguri, sunt deja istorie.

Nimeni nu sta la laptop sa “citeasca” reclame timp de opt ore, pentru ca oamenii vor sa afle si sa citeasca texte care sa fie convingatoare si utile, iar in acelasi timp sa ii poata si distra.

Atat pentru un business mic, cat si pentru unul mai mare este foarte important ca ele sa invete si sa foloseasca metodele prin care pot atrage publicul potrivit.

Pentru a obtine cat mai repede acest succes, da-ti sansa de a fi prietenos si personal in comunicare! Nu este nevoie sa te porti sau sa scrii ca un robot.

Fii tu insuti si vei avea mai mult succes!

In acest sens, te invitam sa citesti faimosul citat al lui Dr. Seuss, care nu mai are nevoie de nici un comentariu in plus: “Today you are you, that is truer than true. No one alive is youer than you.”

 

Foloseste textele de marketing pentru a te diferentia de competitie

Exista sute si mii de companii care fac acelasi business ca si tine, si o buna parte dintre ele ocupa deja un loc in online. Asta inseamna ca potentialii tai cumparatori au o piata de unde alege. Nu sunt numai posibilii tai clienti, ci si potentiali sau actuali clienti pentru concurenta ta.

Este foarte probabil ca cititorii tai sa cunoasca oameni din industria in cauza. Nu uita ca au accesat o multime de alte site-uri si pagini inainte sa te gaseasca pe tine.

Nu te demoraliza! Inca mai ai o sansa de a ii atrage spre afacerea ta. Singurul lucru pe care trebuie sa il tii minte este ca oamenii fac afaceri cu alti oameni.

Fii autentic, original, si invata cum sa aduci un plus de valoare in tot ce prezinti publicului tau! O sa vezi ca nu conteaza in ce categorie te afli: B2b (business to business) sau B2c (business to consumer). Ceea ce este cu adevarat important este felul in care poti sa fii diferit de ceilalti, intr-un mod pozitiv si care sa respecte pe termen lung nevoile publicului tau.

 

Fa-te placut. Fii cat mai personal

Lasa-i pe oameni sa inteleaga cine esti, nu numai ca business (prin valori, misiune, obiective), ci si ca o persoana in carne si oase, cu diverse pasiuni si interese.

Oamenii obisnuiesc sa empatizeze la lucruri si informatii pe care le cunosc. Nu este de ajuns sa stii cum sa iti faci meseria. Pentru a surclasa concurenta, trebuie sa ai talentul de a te mula pe diverse personalitati, invatand cum sa fii pe plac si cat mai accesibil publicului tau.

 

Alte obiceiuri care iti garanteaza succes la public sunt urmatoarele:

1. Scrie asa cum vorbesti

Aceasta este o modalitate optima prin care iti poti face cunoscuta personalitatea.

Imagineaza-ti ca esti la o cafea cu un posibil client. Ce fel de limbaj ai folosi pentru a descrie ce faci? De obicei, nu prea se foloseste un limbaj pretentios, care il poate plictisi sau enerva pe interlocutor. Asa ca nu este nevoie sa recurgi la el nici in scris!

Daca totusi vrei sa folosesti cuvinte mari, este bine sa le explici, pentru a nu ajunge sa ai un stil ambiguu, pe care nimeni nu il intelege daca nu are un DEX la el.

2. Vinde o solutie, nu un produs

Arata-le cititorilor tai ca le intelegi si ca iti pasa de problemele lor. Daca si tu te-ai confruntat la un moment dat cu o problema care se regaseste pe lista lor, spune-le acest lucru! Este un bun inceput de dialog, care va consolida increderea si relatia voastra.

Decat sa enumeri o multime de caracteristici ale produsului tau, plictisindu-i cu adjective de lauda, mai bine le arati oamenilor care sunt beneficiile directe ale produsului si cum pot raspunde punctual la problemele lor.

3. Construieste un plan

Ofera-le cititorilor tai o idee despre cum ar fi sa faca afaceri cu tine.

Realizeaza un plan bun de marketing, care sa se regaseasca in tot ce promovezi: de la postari in social media, la articole, pana la oferte si campanii.

Fii constant si poarta-te ca un adevarat profesionist!

4. Spune o poveste buna

Oamenii isi amintesc povesti, nu date seci. De exemplu, isi aduc aminte cum i-a facut sa se simta, cum i-a impresionat o poveste buna. Pentru un content marketing profitabil, nu te eschiva de la putina naratiune in textele tale! Arta de a spune povesti poate face adevarate minuni.

5. Spune-le ceva in care crezi si crede tot ceea ce le spui

Stiu cititorii tai ce asteptari ai de la ei? In acest sens, nu uita ca textele tale de marketing trebuie sa integreze mereu un call to action.

Nimic nu este mai frustrant decat sa ti se vanda un produs sau un serviciu, iar tu sa nu ai idee cum poti intra in posesia lui, desi iti doresti acest lucru.

In ceea ce priveste blogul tau, un “call to action” poate sa fie si optiunea de comment, de download a unei informatii, de subscriere la newsletter, sau chiar un simplu share.

Respectand acesti pasi, vei observa cum textele tale de marketing accelereaza vanzarile produselor sau serviciilor pe care le oferi, iar comunitatea de clienti si cititori creste in mod consecvent.

 

 

Sursa: Business 2 Community