AI in locul specialistilor din comunicare sau marketing. Creativitatea si autenticitatea mor treptat

AI in locul specialistilor din comunicare sau marketing. Creativitatea si autenticitatea mor treptat

Tot mai multe companii aleg sa inlocuiasca sau sa reduca echipele traditionale de marketing si comunicare in favoarea tehnologiilor bazate pe inteligenta artificiala. Motivele sunt numeroase si tin in mare parte de profit: eficienta crescuta a AI, costurile mai mici si capacitatea AI-ului de a analiza rapid volume uriase de date pentru a genera continut personalizat. Ce uitam? Lipsa unei voci autentice, a empatiei si a creativitatii umane poate duce la mesaje sterile, generice sau chiar neinspirate.

 

Specialisti vs. AI: Cine spune povestea brandului tau?

“Nimeni nu este de neinlocuit” si “e coada la usa companiei” pareau expresii apuse. Astazi, ce-i drept, santajul emotional aplicat angajatilor este inlocuit de amenintarea inteligentei artificiale. Un exemplu este sectorul comunicarii, dar si cel al marketingului. Tehnologiile AI pot crea texte, imagini, videoclipuri si chiar campanii complete, in doar cateva minute. Pentru un angajat aceste sarcini ar ocupa zile sau saptamani. In plus, automatizarea permite testarea rapida a mesajelor si optimizarea constanta, fara erori.

Cu toate acestea, aceasta tranzitie vine si cu dezavantaje importante pentru imaginea companiilor. Publicul, tot mai atent la autenticitate, poate percepe aceste companii ca fiind reci, impersonale sau dezinteresate de relatiile reale cu clientii. In plus, erorile generate de AI pot afecta grav reputatia unei marci, mai ales cand nu exista un control uman adecvat. Asadar, desi tehnologiile AI aduc avantaje clare din perspectiva eficientei, inlocuirea completa a specialistilor in marketing si comunicare poate dauna imaginii si increderii in brand. Echilibrul intre tehnologie si inteligenta umana ramane cheia unei comunicari autentice.

Generatia Z, afectata de AI

Paradoxal desi Generatia Z, reprezentata de tinerii nascuti intre 1997 si 2012, este numita si generatia "digital native" sau "copii ai erei digitale", datorita abilitatilor acestor reprezentanti de a jongla cu tehnologia si a tine pasul cu schimbarile, totusi este afectata de impactul AI. Un studiu recent, al Institutului Britanic de arata ca AI este vazuta tot mai des ca solutia preferata, in detrimentul angajatilor tineri.

Mai exact, potrivit analizei care are la baza raspunsurile a peste 850 de oameni de afaceri din SUA, Marea Britanie, Franta, Germania, Australia, China si Japonia, arata ca robotii si algoritmii specifici noilor tehnologii sunt preferati mai ales in comunicare, marketing digital, contabilitate sau analiza de date.