Semn de criza? Romanii, mai precauti cu achizitiile de Black Friday. Cine profita de reduceri si cu ce bugete?

Semn de criza? Romanii, mai precauti cu achizitiile de Black Friday. Cine profita de reduceri si cu ce bugete?

Pe 10 noiembrie este ziua cu cele mai mari reduceri din an, chiar daca ofertele au aparut deja si mai multe companii au furat startul si anul acesta. Pentru unii romani este momentul perfect pentru achizitii, dupa ce au analizat preturi, au urmarit produsele si au deja cosul de cumparaturi facut. Totusi, criza pare ca taie din elanul unora in 2023. Un studiu realizat de compania de cercetare MKOR arata ca romanii sunt mai cumpatati si planuiesc sa-si respecte un buget strict.

 

Bugetul romanilor de Black Friday 2023

Potrivit studiului “Cumparaturile de Black Friday”, derulat de MKOR, o agentie de cercetare de piata inovativa, pe un esantion reprezentativ national, tinta fiind populatia cu varsta intre 18 si 55 ani, anul acesta, procentul romanilor care intentioneaza sa profite de reduceri de Black Friday a scazut fata de 2022, ajungand la 57%, de la 62%. Totodata, 8 din 10 romani au un buget dedicat de la care nu vor sa se abata.

Cei mai hotarati dintre cumparatori inainte de Black Friday sunt persoanele sub 40 de ani, femeile, persoanele cu venituri medii, parintii cu copii mici si cei fara copii, arata datele studiului. Majoritatea isi fac lista de cumparaturi cu 2-3 saptamani inainte de 1 noiembrie. Cei din generatia Z si persoanele care nu au copii sunt mai spontani, 2 din 10 prefera sa decida pe moment ce cumpara.

Ce achizitii fac romanii de Black Friday?

Electronicele si electrocasnicele continua sa se afle in topul preferintelor, desi interesul a scazut cu 7% fata de 2022. De asemenea, pe lista de cumparaturi de Black Friday se afla si produsele IT&C, cu o scadere de la 34% in 2022 la 27% anul acesta. Barbatii sunt cei mai interesati de aceasta categorie de produse (32%).

In schimb, articolele de moda (imbracaminte, incaltaminte, accesorii) inregistreaza un interes crescut cu 14% din partea cumparatorilor, fiind cautate in special de Gen Z (64%) si femei (58%).

De ce fac romanii cumparaturi de Black Friday? Cateva raspunsuri ar fi: achizitionarea produselor sau serviciilor dorite la preturi mai bune, gasirea ofertelor generale si cumpararea de cadouri. Cei mai multi vor cumpara anul acesta la reducere produsele din online.