Ai fost invitat la o emisiune, urmeaza sa participi la un interviu sau ai fost invitat la un eveniment si trebuie sa vorbeste despre business-ul tau, dar nu stii ce sa spui?
Secretul pentru a crea impact este sa-ti concentrezi discursul sau raspunsurile la intrebari pe punctele tari, elementele de unicitate si povestea afacerii tale. Vei vorbi cu siguranta si despre produse/servicii, insa trebuie sa inveti sa le prezinti ca pe raspunsuri la nevoile din piata, sa scoti in evidenta beneficiile si plus-valoarea pe care o aduc in piata. Specialistii RisCo iti vin in ajutor cu sfaturi despre cum sa vorbesti despre business-ul tau pentru a crea o imagine buna, pentru a ajunge la audienta si pentru a te remarca:
- Concentreaza-te pe poveste
Prezinta istoria business-ului tau si evolutia in piata ca pe o poveste frumoasa. Incearca sa punctezi aspectele cu adevarat relevate, de impact, pentru ca publicul retine de obicei foarte putin. Trebuie sa transmiti emotie, sa creezi suspans si sa nu omiti faptul ca oamenii vaneaza extraordinarul.
- Ramai autentic
Indiferent ca esti la inceput in domeniul antreprenoriatului sau ca ai o afacere solida, iar brandul tau este cunoscut, atunci cand vorbeste despre business-ul tau trebuie sa ramai autentic si sa dai dovada de modestie. Nu comunica arogant, nu incerca sa epatezi, nu copia concurenta, renunta la comparatii inutile! Discursul tau este despre tine si afacerea ta!
- Fii pregatit cu cifre
Inainte de a participa la un eveniment/ interviu fa-ti temele. Oamenii vor dori sa afle si cifrele din spatele business-ului, evolutia, impactul in piata. Totusi, nu etala profitul sau cifra de afaceri ca pe niste numere seci, mai degraba imbraca informatia si puncteaza rezultatele financiare ca pe o incununare a eforturilor echipei tale, subliniaza si investitia materiala si rolul resursei umane.
- Nu-ti lauda produsele! Explica beneficiile si unicitatea!
Evita sa faci o reclama banala produselor/serviciilor oferite de afacerea ta! Nu te ajuta sa folosesti expresii de genul "avem cele mai mici preturi" sau "oferim cele mai bune servicii", "produsele noastre sunt de top". In schimb, pune accent modul in care acestea raspund nevoilor din piata, pe beneficiile pe care produsele/serviciile companiei le aduc pentru clienti, modul in care viata lor se va transforma in momentul in care vor incepe sa le utilizeze, pe feedback-ul oferit de publicul tau.