Business talk: 3 sfaturi pentru ca businessul tau sa inceapa anul 2024 cu dreptul!

Business talk: 3 sfaturi pentru ca businessul tau sa inceapa anul 2024 cu dreptul!

Inceputul de an este un moment bun pentru a face schimbari importante in afacerea ta, atat pentru optimizarea veniturilor, cat si pentru fidelizarea angajatilor si cresterea autoritatii businessului in sectorul tau de activitate. Cu alte cuvinte, este esential ca in construirea planului pe 2024 sa acorzi atentie componentei financiare, resursei umane, evolutiei pietei si noilor trenduri din domeniu. Iata trei sfaturi utile pentru ca businessul tau sa inceapa anul 2024 cu dreptul:

 

  1. Construieste o strategie corecta!

An nou, planuri noi! Daca 2023 a fost un an satisfacator, dar iti doresti mai mult de la afacerea ta, 2024 poate fi anul cresterii tale. Cum? Cu o strategie corecta aplicata gradual, inca din prima luna. Strategia afacerii tale trebuie sa fie adaptata evolutiei pietei si concurentei (ce isi doresc clientii tai, care le sunt nevoile, ce optiuni exista in piata, ce poti aduce nou, care sunt avantajele tale in raport cu afacerile concurente si ce oportunitati de dezvoltare ai la dispozitie). Totodata, este important sa incluzi si o analiza SWOT pentru a stabili punctele tari si punctele slabe, dar si un plan de alocare a resurselor, instrumentele corecte de masurare a rezultatelor si noi tactici de vanzare dar si de monitorizare a pietei. Este important sa stii ce cheltui, cum cheltui resursele financiare, cat cheltui in 2024 si ce rezultate ar trebui sa ai la final!

  1. Ia pulsul echipei!

Spuneam ca resursa umana este esentiala, asa ca trebuie sa acorzi atentie si nevoilor echipei tale. Ia pulsul echipei inca de la inceputul anului si stabileste alaturi de angajati schimbarile care pot duce la cresterea productivitatii. Afla parerea angajatilor despre program, nivel de salarizare, cere-le feedback-ul despre produse si servicii, implica-i in luarea unor decizii privind mersul companiei. Aceste metode vor ajuta si la fidelizarea angajatilor, la cresterea gradului de implicare si totodata iti ofera date reale din campul muncii. De multe ori, ideile bune vin chiar din randul angajatilor care cunosc bine produsele si le urmaresc etapa cu etapa. Poti afla ce imbunatatiri sunt necesare, care sunt vulnerabilitatile afacerii si cum poti creste retentia oamenilor din echipa ta!

  1. Fa-ti un plan de promovare!

Suntem in 2024 asa ca imaginea si promovarea sunt elemente de baza. Nu le mai poti ignora si daca o faci va trebui sa-ti asumi si pierderile. De ce? Pentru ca marketingul a devenit un punct central al afacerilor, indiferent de domeniu. Asadar, asigura-te ca ai un buget dedicat promovarii si ca ai un plan eficient. Acesta include: promovare platita (Goodle Ads, Facebook Ads), site si SEO, comunitate online si offline, parteneriate, marketing prin continut (bloguri, vloguri, prezenta pe toate retelele de socializare importante pentru afacerea ta). Pentru a-ti construi aceasta strategie de promovare in mod corect, revizuieste-ti si detaliile despre afacerea ta (cui te adresezi, in ce masura este publicul interesat de serviciile/produsele tale, pozitia ta ca brand, pozitia concurentei, cum se promoveaza concurenta, ce mijloace noi de publicitate au aparut si cum te poti adapta).