Romanii au inceput anul 2024 cu o preferinta pentru masinile second-hand, insa au crescut si inmatricularile de masini noi. In prima luna din acest an, numarul inmatricularilor de autoturisme rulate a fost dublu fata de cel al masinilor noi. Potrivit Asociatia Constructorilor de Automobile din Romania, ambele categorii au depasit pragul inmatricularilor din ianuarie 2023.
Inmatricularile de masini second-hand, in top, in ianuarie 2024
Datele publicate de ACAROM- Asociatia Constructorilor de Automobile din Romania arata ca in ceea ce priveste autoturismele second hand inmatriculate pentru prima oara in Romania, volumul acestora a atins in ianuarie 2024 cifra de 27.176 unitati, o crestere de +16.8 % fata de ianuarie 2023.
Romanii au inmatriculat si masini noi, dar la jumatatea volumului. Astfel, in prima luna din an, au fost inmatriculate 12.733 de autoturisme noi in Romania, iar volumul a crescut cu 4.15% fata de ianuarie 2023.
Clasamentul pe marci autoturisme noi, ianuarie 2024:
• DACIA - 3.948 unitati
• TOYOTA - 998 unitati
• SKODA- 893 unitati
• HYUNDAI - 853 unitati
• RENAULT - 784 unitati
• VOLKSWAGEN - 766 unitati
Lupta statului cu masinile second-hand poluante
Programul de finantare pentru innoirea parcului auto din tara continua si anul acesta. Rabla 2024 este menit sa incurajeze renuntarea la vehiculele vechi in favoarea celor noi, cu motoare termice, hibride sau electrice, pentru reducerea poluarii aerului. Programul Rabla 2024 va incepe in februarie.
La Rabla Clasic, bugetul propus de Administratia Fondului de Mediu este de 300.000.000 lei, iar conditiile sunt similare cu cele de anul trecut: 7.000 de lei pentru casarea unei masini si 10.000 de lei pentru casarea a doua masini pentru achizitia unui autoturism nou.
In cazul Rabla Plus, care implica masini electrice, hibride, plugin si motociclete electrice s-a diminuat prima de casare de la 10.000 de euro la 5.000 euro, pentru achizitia unei masini electrice full si 13.000 lei pentru achizitia unei masini hibrid sau a unei motociclete electrice.