Managerul joaca un rol important in succesul unei echipe si al unui proiect. Oamenii au nevoie sa fie ghidati de un conducator care sa le cunoasca nevoile, sa aiba o strategie potrivita, un discurs care sa-i motiveze, abilitatea de a le oferi un feedback si skill-uri de organizare. Un manager de succes inainte de a fi sef trebuie sa fie un lider, orientat catre progres, capabil sa evalueze riscurile, sa imparta corect responsabilitatile si sa comunice cu echipa sa. Nu ne nastem cu toate aptitudinile necesare, insa exista invatarea continua. Iata trei cursuri de dezvoltare potrivite pentru a deveni un manager mai bun pentru echipa ta:
Curs de public speaking
Comunicarea este cheia intr-o echipa. Ca manager trebuie sa reusesti sa transmit corect un mesaj, sa-i convingi pe ceilalti, sa-i motivezi. Discursul tau trebuie sa fie onest, corect, sa transmita respect, transparenta si incredere. In calitate de manager trebuie sa transmiti corect si viziunea proiectului, obiectivele, ideile. Totodata, nu vei comunica doar cu echipa ta, ci si cu parteneri, clienti, public. Un curs de public speaking te poate ajuta sa iti controlezi emotiile, sa iti organizezi discursul, sa iti imbunatatesti dictia si sa generezi un impact semnificativ prin mesajul pe care il transmiti. Uneori va trebui sa motivezi, alteori sa sanctionezi sau sa convingi. Toate acestea sunt tehnici care pot fi invatate la un astfel de curs.
Mangementul timpului/stresului
Ca manager trebuie sa inveti sa jonglezi cu rutina, situatiile-limita, schimbarile last-moment sau deciziile radicale. Gestionarea timpului si mentinerea controlului sunt esentiale pentru un manager. Pentru a fi sigur ca faci fata cu brio provocarilor, poti opta pentru un curs de managementul timpului si stresului. Cu ce te ajuta? Inveti sa-ti planifici eficient timpul, metode de prioritizare si eficientizarea a timpului, cum sa-ti cresti productivitatea, sa identifici situatiile generatoare de stres sis a tratezi cauzele, sa-ti recunosti reactiile la stres si sa le imbunatatesti, sa-ti gestionezi furia si sa-ti educi comportamentul. Oamenii trebuie sa vada in tine o persoana echilibrata, stapana pe situatie, care poata da dovada de diplomatie in orice situatie.
Curs de leadership
In primul rand trebuie sa recunosti diferenta dintre un sef si un leader si sa intelegi avantajele celei de-a doua variante. Pentru a tinti cat mai sus, ideal ar fi ca oamenii sa nu vada in tine doar un personaj cu o pozitie superioara, de care sa se teama, caruia sa-i asculte ordinele si sa-i raporteze, care are mereu ultimul cuvant de spus si care se comporta ca un stapan de tipul my money, my rules. Ideal ar fi sa te priveasca ca pe o persoana care inspira, corecta, care nu-si impune doar propriile idei si care incurajeaza creativitatea si diversitatea. Un curs de leadership te poate ajuta sa iti corectezi anumite comportamente si sa dobandesti o imagine de leader. Investi ce calitati are un leader adevarat, ce stiluri de leader exista, avantajele si dezavantajele, cum sa iti organizezi echipa si abilitati de luare a deciziilor, abilitati de gestionare a conflictelor ori motivare a echipei.