Comerțul electronic va depăși 5 trilioane de dolari în 2022 și se îndreaptă spre 7 trilioane până în anul 2025, conform unui studiu eMarketer.
Dacă ai un magazin fizic și vrei să deschizi și unul online sau vrei direct să începi o afacere eCommerce, ai nevoie de o platformă de comerț electronic robustă, care să îți permită să începi și să crești cu cât mai puțin efort un magazin online.
Pentru a face această alegere, uite 3 pași pe care îi poți urma.
Este ușor să fim luați de val când ne alegem platforma de ecommerce. Cu atât de multe platforme interesante și atât de multe recenzii pozitive pentru fiecare platformă în parte, este ușor să luăm o decizie nefavorabilă dacă nu știm ce căutăm. De aceea, este bine ca înainte să analizezi site-urile platformelor, să îți stabilești niște nevoi clare pe care le ai.
Gândește-te în primul rând la afacerea ta, la cum funcționează ea acum și la cum îți dorești să arate în viitor. O dată ce ai stabilit asta, notează-ți de ce capabilități ai nevoie din partea platformei pentru a putea oferi o experiență bună clienților, de la prima interacțiune cu site-ul și până la livrarea produsului. Pot fi cerințe precum: încărcare rapidă a paginii, personalizare ușoară a platformei pentru crearea unui site aliniat cu brandul, pop-ups pentru oferte, integrare feed social media, securitate, creare cont și așa mai departe.
După ce ai stabilit de ce ai nevoie pentru tot acest proces front-end, uită-te la aplicațiile și canalele pe care le folosești deja pentru business (ex. Dynamics, Hubspot, Google Analytics, Emag Marketplace, TikTok, Smartbill) și ai grijă ca platforma pe care o alegi să ofere integrări ușoare cu aceste aplicații. Dacă nu oferă o integrare directă, atunci verifică dacă există plugin-uri sau module pentru acea platformă, creare de alte companii. Dacă nici asta nu există, poți lua în calcul crearea propriei integrări, dar va veni la pachet cu un cost mare de proiectare, dezvoltare și mentenanță.
Știm situația. Ai nevoie de bani pentru marketing, vânzări, hr și rămân puțini pentru magazinul online. Dar dacă vrei cu adevărat să îți aducă rezultate și să îți crească afacerea, nu te orienta direct către “cea mai ieftină platformă ecommerce”. Este foarte posibil ori să te trezești că umpli golurile cu plugin-uri și module oferite de alte companii, la un cost adițional evident, ori să faci o migrare scumpă mai târziu pentru că platforma are probleme. În același timp, s-ar putea ca “cea mai scumpă platformă ecommerce” să îți ofere multe funcționalități interesante, de care nu ai nevoie acum și astfel să dai niște bani pe care i-ai fi putut folosi într-o campanie de seo sau ads.
Cheia este să determini clar ce cheltuieli ai și cât îți permiți să investești, după care să alegi o platformă suficient de accesibilă pentru a începe dar care să îți ofere tot ce ai nevoie pentru a crește mai târziu.
Când ai o idee clară despre ce îți dorești și de câți bani dispui, decizia devine mai ușor de luat. La nivel de platforme ecommerce, există aproximativ 4 tipuri:
Alegerea platformei potrivite pentru magazinul online poate fi o decizie grea, în special atunci când nu avem expertiză în domeniu. Nu îți fie teamă să apelezi la o agenție sau un freelancer atunci când simți că subiectul te depășește. Este în regulă să nu ne pricepem la toate. La PXM Digital găsești o echipă profesionistă, axată pe rezultate, cu care poți sta de vorbă atunci când ai nevoie de consultanță digitală, site sau SEO.