Inteligenta artificiala a depasit cu mult stadiul de tehnologie noua sau emergenta, in special in lumea marketingului digital. Un sondaj global realizat in 2022 a constatat ca aproximativ 90% dintre specialistii in marketing din 35 de tari diferite folosesc inteligenta artificiala intr-un fel sau altul in strategiile lor de marketing digital.
Cu atat de multe instrumente gratuite si low-cost disponibile, inlocuirea sau completarea fluxurilor de lucru de marketing umane cu AI este modalitatea nr. 1 de a deveni (a) mai productiv si (b) mai bun in intelegerea publicului dvs. si a modului in care sa ajungeti la acesta.
Acest articol exploreaza trei tendinte interesante si cele mai bune practici pentru implementarea AI in cadrul organizatiei dumneavoastra.
1. Inteligenta artificiala generativa
Multumita ChatGPT, AI-ul generativ ar putea fi cel mai fierbinte subiect din marketing in acest moment. AI-ul generativ implica utilizarea AI-ului pentru a crea continut din datele si intrarile existente. Exemple de instrumente de marketing GenAI includ:
Nu mai putin de trei sferturi dintre specialistii in marketing de astazi folosesc AI generativ intr-un fel sau altul, fie ca este vorba de a suplimenta fluxul de lucru pentru crearea de continut, fie ca este un instrument de generare de lead-uri.
2. Personalizarea
AI creste personalizarea in marketing prin extragerea de continut si date in timp real pentru a crea experiente individualizate, bazate pe date, pentru fiecare client tinta. Pe intregul canal omnichannel, companiile pot folosi AI pentru a declansa e-mailuri personalizate, mesaje din social media, pop-up-uri pe site si chiar oferte intregi pe baza a ceea ce un client navigheaza sau a cumparat deja.
Cu ajutorul AI, comerciantii pot, de asemenea, sa analizeze cantitati mari de date despre comportamentul unui client. Acestia pot folosi aceste informatii pentru a dezvolta produse mai bune, pentru a-si imbunatati directionarea si mesajele pentru campaniile viitoare si pentru a raspunde cerintelor in continua schimbare ale clientilor.
3. Optimizarea cautarii vocale
Cautarea vocala a crescut in popularitate ca o modalitate prin care consumatorii pot gasi rapid informatii si face achizitii prin intermediul dispozitivelor mobile. Optimizarea continutului pentru cautarea vocala este 100% cruciala pentru intreprinderile care doresc sa ramana relevante si accesibile.
AI joaca un rol esential in optimizarea continutului pentru cautarea vocala. Intreprinderile o pot folosi pentru a analiza modelele de vorbire folosind procesarea limbajului natural (NLP) pentru a intelege modul in care vorbesc oamenii si frazele specifice pe care le folosesc atunci cand fac interogari vocale. Cu aceste date, puteti crea continut cu un ton si o structura mai conversationala, incorporand in acelasi timp cuvintele care faciliteaza intelegerea de catre asistentii vocali.
Modul in care aplicati inteligenta artificiala in fluxul dvs. de lucru determina daca produceti continut de marketing excelent care converteste clientii sau continut mediocru care ii indeparteaza.
AI in marketingul digital nu mai este ceva de speculat pentru un viitor indepartat. Este esentiala pentru orice afacere care doreste sa concureze pe calitate, targetare si eficienta in 2024. Daca ramaneti informat cu privire la cele mai recente tendinte si cele mai bune practici, puteti incorpora in mod eficient AI in fluxul de lucru de marketing si puteti vedea rezultate tangibile.
Mario Grigorescu este lider in cautarile organice Google ca si Consultant in Marketing Online si este Specialist SEO Certificat Google si MOZ, iar mai nou este lider de audienta pe platforma LinkedIn, cu o experienta de peste 15 ani, intr-o gama larga de sectoare de activitate, inclusiv: agentii, antreprenoriat, fashion, auto, caritate, servicii financiare, servicii funerare, sanatate, retail, turism, pharma, afaceri mici si mijlocii, bloguri sau publicatii online si comunicate de presa.
Actualmente ofera servicii profesionale de consultanta online si optimizare a motoarelor de cautare (SEO) sau a locatiilor de business in Google Maps (Local SEO) alaturi de strategii de promovare si crestera organica cu rezultate vizibile in Google inca din prima luna de colaborare.