Cauta Comunicate
Internet
30.09.2024, 12:50
1

Cum va afecta inteligenta artificiala viitorul in marketingul de continut

Marketingul de continut s-a schimbat de-a lungul timpului. Inteligenta artificiala generativa il va transforma probabil si mai mult. Iata cum trateaza si cum se pregatesc marketerii pentru aceasta evo
Poza Cum va afecta inteligenta artificiala viitorul in marketingul de continut

Marketingul de continut s-a schimbat de-a lungul timpului. Inteligenta artificiala generativa il va transforma probabil si mai mult. Iata cum trateaza si cum se pregatesc marketerii pentru aceasta evolutie a inteligentei artificiale.

Inteligenta artificiala generativa s-ar putea sa nu ia locul de munca al marketerilor, dar s-ar putea sa il faca mai dificil pentru moment.

Multi furnizori de inteligenta artificiala prezinta modul in care tehnologia poate simplifica fluxurile de lucru ale comerciantilor si creste eficienta. Cu toate acestea, progresele AI au facut si marketingul mai dificil. Chiar daca agentii de marketing folosesc inteligenta artificiala pentru a crea continut, motoarele de cautare, precum Google si Bing, au adaugat prezentarea generala a inteligentei artificiale in partea de sus a paginilor lor de rezultate. Aceste sinteze fac inutil sa faceti clic pe un articol pentru a obtine un raspuns, impiedicand astfel potentialii clienti sa vada continutul comerciantilor.

Aceasta dualitate a AI a fost in centrul atentiei prezentatorilor si participantilor la conferinta HubSpot Inbound 2024 din Boston. Multi prezentatori si-au exprimat increderea in capacitatile AI, insa unii participanti nu au fost convinsi.

„Nu sunt complet convins de acest lucru, dar cred ca nu il putem ignora. Nu ati putut ignora internetul cu cati ani in urma. ... Nu va disparea”, a declarat intr-un interviu Patricia McLaughlin, manager senior de grafica si marketing la o firma de consultanta in domeniul sanatatii.

Cum utilizeaza agentii de marketing inteligenta artificiala

ChatGPT reprezinta imaginea populara a continutului generat de inteligenta artificiala. Un utilizator cere instrumentului sa scrie ceva, iar apoi acesta creeaza continut bazat pe text pe baza solicitarii utilizatorului. Aceasta idee a starnit teama de AI in randul multor marketeri: Daca inteligenta artificiala poate crea continutul pe care il creeaza ei, atunci ar putea elimina locurile de munca in marketing?

Acest rezultat este putin probabil, potrivit lui Cameron Adams, co-fondator si director de produs la Canva. In cadrul unei sesiuni Inbound intitulate „Advancing Human Creativity with AI”, Adams a declarat ca orice rezultat al AI necesita o atingere umana. Inteligenta artificiala ii poate ajuta pe specialistii in marketing sa aiba idei, sa realizeze scenarii pentru noi campanii sau sa creeze materiale multimedia, insa specialistii in marketing vor avea intotdeauna ultimul cuvant de spus.

1. Ideea

Ideation este principalul caz de utilizare a AI pentru Roxanne Doche, vicepresedinte de marketing pentru o companie de recrutare din domeniul auto. Doche a fost un utilizator beta pentru ChatGPT si a folosit instrumentul timp de mai multi ani pentru a ajuta la optimizarea motoarelor de cautare (SEO), cum ar fi gasirea cuvintelor cheie si optimizarea continutului cu cuvinte cheie.

„Cred ca este un asistent grozav. ... Cred ca intr-adevar poate ajuta la stimularea creativitatii, dar exista un element de atingere umana, emotie si cunostinte care trebuie sa fie aplicate”, a declarat Doche intr-un interviu.

In special, Doche a folosit instrumentele AI pentru a o ajuta sa refoloseasca continutul existent. De exemplu, poate introduce un articol complet in ChatGPT si ii poate cere sa creeze postari pe retelele sociale, rezumate sau noi elemente de continut care sa completeze articolul respectiv.

2. Crearea de continut multimedia

Chiar daca o pagina de rezultate a unui motor de cautare (SERP) ofera o imagine de ansamblu AI bazata pe cele mai importante articole pentru interogarea unui utilizator, rareori include sau genereaza propriile imagini. Tabelele, graficele, clipurile video si alte materiale multimedia ii pot ajuta pe comercianti sa iasa in evidenta in SERP-uri. Cu toate acestea, este posibil ca echipele mici de marketing - precum McLaughlin's si Doche's - sa nu aiba un designer in echipa.

Aici intra in joc inteligenta artificiala. Atunci cand este creata corect si etic, arta generata de inteligenta artificiala poate ajuta agentii de marketing sa creeze imagini sau videoclipuri pe care sa le posteze pe retelele sociale sau care sa insoteasca articolele lor. Acest lucru este util mai ales pentru marketerii care nu au experienta in design grafic.

„Orice putem face pentru a maximiza ceea ce facem cu numarul de oameni de care dispunem si cu timpul pe care il avem la dispozitie este un castig”, a declarat McLaughlin.

Instrumentele artistice AI, precum Dall-E de la OpenAI si Adobe Firefly, servesc acestui scop. Canva, o platforma de design grafic, se integreaza cu instrumente AI precum ChatGPT pentru a sugera grafice sau sabloane existente pentru a le include in postarile din social media. Cu toate acestea, multe dintre aceste instrumente si integrari sunt inca incipiente, astfel incat nu sunt inca atat de utile pe cat ar putea fi peste cativa ani.

https://agentpromovator.ro/consultanta-in-marketing-digital/

3. Automatizarea fluxurilor de lucru

Unul dintre cele mai mediatizate beneficii ale AI este automatizarea fluxurilor de lucru, insa marketerii s-ar putea sa aiba dificultati in a intelege ce inseamna acest lucru pentru viata lor de zi cu zi.

Pentru Doche, automatizarea merge dincolo de idearea continutului. Ca membru al unei echipe mici care are mai multe responsabilitati diferite zi de zi, AI ar putea ajuta Doche sa eficientizeze comunicatiile intre colegi intr-un proces de aprobare.

„Daca se intampla X, atunci Y este notificat, apoi primesti un [mesaj] Slack, asa ca nu trebuie sa te intorci si sa verifici raportul, pentru ca acum esti notificat cand apare un lead”, a declarat Doche.

Aceasta automatizare poate imbunatati colaborarea dintre echipele de vanzari si de marketing, deoarece poate permite tuturor partilor relevante sa stie cand sa ia masuri cu privire la un client potential sau pur si simplu sa le actualizeze cu privire la starea unui proiect.

Provocari legate de continutul de marketing generat de inteligenta artificiala

In ciuda a ceea ce marketerii pot face deja cu instrumentele AI, tehnologia este inca noua si se asteapta sa se transforme si sa se imbunatateasca in timp. Deocamdata, marketerii inca se confrunta cu mai multe provocari legate de AI.

1. Lipsa de cunostinte si de formare

Daca creatorii de continut se tem ca AI generativa le-ar putea inlocui locurile de munca, atunci si organizatiile ar putea crede acest lucru. Astfel, unele organizatii - in primul rand intreprinderile mici sau startup-urile - ar putea investi in cateva instrumente de continut AI, mai degraba decat in marketeri reali. Doche a spus ca aceasta este o greseala, deoarece AI functioneaza corect doar atunci cand cineva intelege cum sa o aplice corect.

„Trebuie sa ai un anumit nivel de inteligenta pentru a o utiliza corect; altfel, ar putea exploda”, a spus Doche. „Daca nu o folosesti corect si postezi pe site-ul tau, atunci acesti roboti AI, in mod ironic, iti vor inchide site-ul pentru ca este vorba numai de continut generat de AI, despre care AI stie ca nu poate fi de incredere.”

Ca orice instrument, inteligenta artificiala ii avantajeaza mai ales pe cei care stiu cum sa o foloseasca. Ea nu poate inlocui persoanele care au experienta in domeniu, cum ar fi marketerii adevarati. Organizatiile trebuie sa echilibreze investitiile in inteligenta artificiala cu investitiile in talente pentru a se asigura ca profita la maximum atat de instrumente, cat si de angajati.

2. Rezumatele AI

Indiferent de modul in care AI poate aduce beneficii crearii de continut, strategiile de marketing al continutului sunt mai putin susceptibile de a aduce clienti potentiali decat in anii trecuti, din cauza overview-urilor AI din partea de sus a SERP-urilor. Deja, aceste sinteze determina mai putine clicuri pentru articolele din SERP-uri, iar Gartner a prezis ca volumul cautarilor traditionale va scadea cu 25% pana in 2026.

google ai

Pentru marketerii care se bazeaza in principal pe SEO pentru a aduce trafic organic, aceasta veste poate parea descurajanta. Cu toate acestea, Doche a declarat ca investeste in strategii multicanal, care, potrivit ei, ar minimiza repercusiunile acestui obstacol.

„Trebuie doar sa lucrezi in jurul lui. Trebuie sa devii mai creativ. ... Trebuie sa fii peste tot pentru a-i face pe oameni sa vina la tine, in loc sa te bazezi doar pe Google pentru a te alege ca expert”, a declarat Doche.

Strategiile multicanal pot imbunatati implicarea clientilor si le pot oferi comerciantilor si reprezentantilor de vanzari mai multe informatii despre publicul lor. Cu toate acestea, aceste strategii necesita mai multa munca decat pot face fata echipele mici de marketing de continut fara ajutor suficient.

3. Tehnologia nu este pe deplin dezvoltata

Deoarece AI generativa nu este inca o piata matura si furnizorii continua sa creeze noi instrumente, aceasta piata in continua schimbare poate coplesi intreprinderile.

„Partea complicata pentru noi, ca intreprindere mica, este ca, pe masura ce apar aceste noi instrumente de AI, trebuie sa decidem unde ne vom investi timpul si resursele”, a declarat Doche.

Organizatiile ar putea alege sa investeasca intr-un instrument timp de un an si apoi sa descopere ca un alt instrument se potriveste mai bine nevoilor lor dupa cateva luni de la investitia initiala. Intreprinderile cu bugete mai mici sau mai putin flexibile ar putea alege sa utilizeze versiuni gratuite ale instrumentelor, cum ar fi Copilot de la Microsoft, care este disponibil gratuit pe Bing, in loc sa investeasca intr-un serviciu care ar putea sa nu le satisfaca nevoile.

Viitorul inteligentei artificiale in marketing de continut

Atunci cand oamenii nu inteleg cum sa foloseasca inteligenta artificiala, pot deveni descurajati si nu mai vor sa foloseasca instrumentul. De exemplu, daca un utilizator ii cere lui ChatGPT sa scrie o postare pe blog despre un anumit subiect urmand cele mai bune practici SEO, rezultatul probabil nu va fi bun sau va parea prea puternic generat de AI. Dupa aceea, utilizatorul ar putea renunta la instrument sau nu ar fi dispus sa incerce altul.

Anii de experienta ai lui Doche cu ChatGPT au ajutat-o sa determine ce pot si ce nu pot face instrumentele AI, iar ingineria prompta a devenit esentiala. Adesea, Doche da cateva comenzi instrumentului pentru a vedea ce intelege acesta. Ea reface solicitarile de mai multe ori si apoi se intoarce adesea la raspunsul original si editeaza de acolo, preluand elemente din fiecare raspuns pana cand obtine un rezultat care functioneaza.

In general, ca orice tehnologie noua, utilizatorii trebuie sa se adapteze la noi strategii si bune practici. De asemenea, inteligenta artificiala are nevoie de timp pentru a se maturiza, pentru ca efectul sau deplin asupra marketingului de continut sa fie cunoscut.

„Cred ca AI trebuie sa ajunga acolo”, a spus McLaughlin. „Cred ca se va imbunatati pe masura ce oamenii o folosesc mai mult si daca exista mai multe date acolo si este mai vizuala. Cred ca in momentul de fata ... juriul inca nu s-a pronuntat cu privire la inteligenta artificiala.”

 


Cresteti rapid rezultatele in cautarile organice, cu ajutorul serviciilor de marketing online oferite de Mario Grigorescu - Consultant in Marketing certificat Google si MOZ, pana in Prima Pagina Google!

Urmariti-ma pe LinkedIn. Vizitati site-ul meu web.

www.agentpromovator.ro


Adaugati AgentPromovator.ro la feedul dvs. de Stiri Google

 

Comunicate AGENT PROMOVATOR S.R.L.

Poza Comunicat
Cum sa devii copywriter: Un ghid pas cu pas
In acest articol, exploram ce face un copywriter, principalele tipuri de copywriting, abilitatile comune ale copywriterilor si cum sa deveniti copywriter.
11 11 2024
Mai multe