Cauta Comunicate
Media-Publicitate
11.11.2024, 14:11
3

Cum sa devii copywriter: Un ghid pas cu pas

In acest articol, exploram ce face un copywriter, principalele tipuri de copywriting, abilitatile comune ale copywriterilor si cum sa deveniti copywriter.
Poza Cum sa devii copywriter: Un ghid pas cu pas

Un copywriter este o persoana care scrie cu intentia de a-si educa, convinge sau influenta publicul, adesea cu scopul de a vinde un produs sau un serviciu. Copywriterii au o intelegere a publicului lor si stiu cum sa influenteze luarea deciziilor prin cuvinte si sugestii. Daca va place sa scrieti, poate doriti sa luati in considerare o cariera in copywriting. In acest articol, exploram ce face un copywriter, principalele tipuri de copywriting, abilitatile comune ale copywriterilor si cum sa deveniti copywriter.

Care sunt principalele tipuri de copywriting?

Copywriterii scriu texte si ofera consumatorilor si clientilor informatii despre un anumit serviciu sau produs. Cele trei tipuri principale de copywriteri sunt:

1. Redactorii de agentie

Copywriterii de agentie isi asigura un post intr-o agentie care deserveste mai multi clienti si, de obicei, vor trebui sa lucreze cu norma intreaga. Veti finaliza adesea proiecte care pot fi provocatoare si care necesita creativitate pentru a ajuta clientii sa creeze o identitate de marca. In cadrul acestui rol, este posibil sa lucrati la o serie de proiecte, inclusiv continut pentru site-uri web, postari pe retelele sociale si texte publicitare.

2. Redactorii corporativi

Redactorii corporativi tind sa aiba o mai mare stabilitate profesionala si vor scrie pentru produsele sau serviciile oferite doar de corporatia pentru care lucreaza. Aceste posturi sunt de obicei mai consistente in ceea ce priveste subiectul si necesita mai putina creativitate. Ca parte a acestui rol, vi se va cere sa colaborati cu echipele de marketing, de dezvoltare a produselor si de vanzari pentru a va alinia continutul cu brandingul si obiectivele companiei. Spre deosebire de copywriterii din agentii, scrisul este mai putin divers si mai concentrat pe produsele si serviciile companiei.

3. Redactorii independenti

Freelance copywriting ofera cea mai mare libertate in ceea ce priveste subiectul, tipul de proiect si angajamentul de timp. Programul este extrem de flexibil, iar copywriterii freelanceri se pot angaja la cat mai multe sau la cat mai putine joburi posibil. A fi copywriter independent va permite sa va stabiliti tarifele in functie de experienta dumneavoastra, sa alegeti un program de lucru flexibil si sa lucrati cu un set divers de clienti din domenii diferite. Acest lucru va poate ajuta sa va construiti un portofoliu puternic, care va poate spori sansele de a lucra cu clienti bine platiti.

Ce face un copywriter?

Copywriterii se concentreaza pe scrierea de continut atractiv pentru a fi distribuit prin diverse mijloace. Copywriting-ul este o forma de scriere persuasiva menita sa educe, sa atraga si sa convinga publicul sa achizitioneze bunuri sau servicii, fie imediat, fie la o data ulterioara. un copywriter va lua un brief sau un plan publicitar al unui client si va genera idei pentru a atrage atentia publicului tinta. In calitate de copywriter, trebuie sa acordati o atentie deosebita detaliilor si alegerii cuvintelor, sau dictiei. Copywriting-ul se aseamana cu povestirea, unde lucrati la crearea unui copy care spune o poveste, convingand publicul sa se conecteze cu marca, sa inteleaga calatoria companiei si sa aleaga sa cumpere bunurile si serviciile acesteia. De obicei, copywriterii lucreaza la mai multe proiecte in acelasi timp si trebuie sa fie priceputi la multitasking. Unele sarcini suplimentare ale copywriterului pot include redactarea de continut pentru:

  • e-mailuri
  • corespondenta directa
  • campanii media si cataloage
  • comunicate de presa
  • panouri publicitare
  • pliante publicitare
  • anunturi radio
  • spoturi de televiziune si reclame in social media

 

Salariul mediu al unui copywriter

Potentialul salariu al unui copywriter poate varia in functie de timpul alocat, disponibilitate, experienta, nivelul de educatie si de cerintele si calendarul cerintelor proiectului. Un copywriter cu un istoric de creare de texte care ajuta la cresterea veniturilor clientilor poate castiga potential mai mult astfel incat salariul poate varia de la caz la caz in functie de cerere si clientul care solicita serviciile sale.

Competente de copywriter

Fie ca sunteti redactor de agentie, corporativ sau independent, acestea sunt cateva calitati centrale pe care le veti utiliza in cariera dumneavoastra:

Abilitati de scriere

Actul de a scrie copy este un proces recursiv. Nu trebuie sa fiti un scriitor desavarsit pentru a incepe, dar practicarea zilnica va va ajuta sa va rafinati abilitatile de scriere si sa va imbunatatiti in timp. Redactarea de texte ar necesita, de obicei, sa va coordonati cu echipa de marketing si de produs pentru a rafina continuu textul, astfel incat sa se concentreze pe punctele de durere ale clientilor si sa ii indemne sa aleaga un produs sau un serviciu care poate ajuta la rezolvarea nevoilor lor.

Natura curioasa

Redactarea unui text eficient necesita o cercetare de fond a subiectului tau si o buna intelegere a publicului tinta. De exemplu, daca scrieti un copy pentru o companie de servicii cloud, va veti concentra pe provocarile actuale cu care se confrunta clientii atunci cand folosesc resurse in-premise si apoi veti prezenta modul in care o solutie bazata pe cloud le poate atenua problemele. O minte curioasa in mod natural si dorinta de a invata lucruri noi pot face din aceasta cariera o alegere provocatoare si interesanta.

Orientat catre detalii

Va trebui sa fiti capabil sa va evaluati munca dintr-o perspectiva obiectiva. Va trebui sa va scanati lucrarea in vederea editarii, cautand gramatica, ortografia si punctuatia corecte si corectand pentru a garanta o lucrare de calitate. De asemenea, veti avea nevoie sa verificati statisticile, diagramele sau graficele si alte informatii critice cu atentie pentru a le asigura acuratetea faptica.

Competente de comunicare

Va folositi de aceste abilitati pentru a-i intelege clar pe ceilalti si pentru a fi inteles complet. Ele va vor ajuta sa va afirmati si sa va pozitionati ca o autoritate in scrierea de texte. Ascultarea atenta a clientilor dumneavoastra, interpretarea viziunii acestora si redactarea pentru scopul propus, toate acestea necesita abilitati excelente de comunicare verbala si scrisa. Veti avea nevoie sa va coordonati cu strategul de continut sau cu echipa de marketing si de dezvoltare a produsului pentru a va asigura ca copy-ul este in concordanta cu valorile si obiectivele pe termen scurt si lung ale companiei si ofera o descriere exacta a produsului sau serviciului despre care scrieti.

Creativitatea

A fi capabil sa vezi lucrurile dintr-o perspectiva noua este o abilitate unica. Atunci cand scrii un copy, trebuie sa te gandesti la modalitati unice, clare si la obiect, de a scrie despre produs sau serviciu. De asemenea, trebuie sa adoptati o abordare bazata pe povestiri, cu anecdotele si exemplele potrivite pentru a face textul usor de inteles si convingator pentru publicul tinta. Puteti adauga, de asemenea, diagrame de bloc, grafice si alte ajutoare vizuale pentru a va imbunatati textul. De asemenea, oamenii apreciaza textele care sunt ingenioase, dar nu prea autoindulgente. Prin urmare, creativitatea este esentiala pentru succesul in acest rol.

Sfaturi pentru copywriting

Atat copywriterii cu experienta, cat si cei incepatori se pricep la aranjarea si rearanjarea cuvintelor si imaginilor pentru a manipula perspectiva si emotiile publicului in scopuri persuasive. Cateva sfaturi de copywriting de care trebuie sa tineti cont sunt:

  • Stabiliti o limita de cuvinte si scrieti paragrafe scurte. Informatiile succinte si fragmentate in sectiuni ajuta cititorul sa le asimileze metodic si imbunatatesc retentia informatiilor. Concentreaza-te ca textul tau sa fie clar si la obiect.
  • Scrieti propozitii concise si directe. Folosirea unei voci active cu verbe puternice poate face scrisul dvs. mai puternic si poate indemna publicul sa ia masuri. Aceasta ajuta, de asemenea, la fluiditatea scrierii si creste fluenta lecturii pentru publicul dumneavoastra.
  • Utilizati subtitluri. Utilizarea subtitlurilor imbunatateste lizibilitatea, facand informatiile atractive din punct de vedere vizual si usor de scanat. Acest lucru ajuta cititorul sa gaseasca rapid si usor informatiile pe care le cauta.
  • Includeti fapte. Informatiile statistice si cuantificabile adauga mai multa valoare textului, furnizand dovezi solide pentru afirmatiile dvs. si sustinand naratiunea pe care o construiti.
  • Alegeti fonturi cu scop. Doriti ca fonturile sa fie usor de inteles si de vazut, dar sa adauge si un aspect estetic. Alegerea fontului potrivit este esentiala pentru stabilirea tonului si a emotiei pe care incercati sa o transmiteti prin intermediul textului.
  • Utilizati limbajul cotidian. Utilizarea limbajului de zi cu zi este atotcuprinzatoare si pastreaza informatiile accesibile unui public larg, evitand jargonul tehnic si frazele complexe. Atunci cand textul dvs. este placut de citit, interesant si direct, acesta poate ajunge la un public mai larg si poate atrage mai multa atentie asupra produselor sau serviciilor despre care scrieti.

Cerinte pentru copywriter

Copywriting-ul este o abilitate care poate fi perfectionata cu practica si timp. Desi cerintele pentru a fi copywriter variaza mult de la un post la altul, cateva cerinte comune sunt:

  • Abilitati de scriere, citire, editare si corectare
  • Abilitati eficiente de cercetare si capacitatea de a spune povesti prin intermediul cifrelor si statisticilor
  • O capacitate puternica de gestionare a timpului si de organizare
  • Constientizarea continutului online si a diferitelor strategii de marketing
  • Abilitatea de a se adapta cu usurinta la diferite orientari, stiluri de scriere si tonuri de marca
  • Familiaritate cu diferite canale de social media pentru a adapta continutul specific fiecarei platforme
  • Sunteti la curent cu tendintele din industrie si cu progresele din domeniul sau domeniul despre care scrieti, pentru a va asigura ca textul dvs. nu este depasit sau irelevant
  • Experienta cu instrumentele de colaborare si de gestionare a proiectelor pentru a facilita colaborarea cu diferiti membri ai echipei pe mai multe proiecte
  • Experienta cu optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO)
  • Diploma in scriere, literatura engleza, marketing, managementul afacerilor sau un domeniu conex

Cum sa devii copywriter

Ca si in cazul oricarei ocupatii, nu exista o cale unica pentru a-ti atinge cariera dorita, cu toate acestea, exista cateva principii de baza pentru succes. Copywriting nu necesita o diploma, dar o pregatire educationala in jurnalism, marketing, cercetare de marketing sau scriere va poate ajuta sa va faceti mai usor de comercializat. Iata cateva sfaturi pentru a deveni copywriter:

1. Intelegeti elementele de baza ale copywriting

A fi un copywriter eficient inseamna mai mult decat sa urmezi instructiunile de baza sau sa scrii informatii clar. Copywriting presupune o intelegere profunda a nevoilor clientilor si a psihologiei umane. Este nevoie de capacitatea de a atrage atentia publicului rapid si eficient, in timp ce aranjati cuvintele, imaginile si elementele de indemn la actiune intr-o maniera atragatoare.

2. Fiti constienti de motivul pentru care industriile folosesc copywriteri

O parte a unui plan de marketing eficient este sa va cunoasteti publicul tinta. Intelegerea motivelor pentru care oamenii angajeaza copywriteri va permite sa faceti publicitate pentru acele nevoi la un nivel de baza. Companiile, companiile si alte organizatii sunt obligate sa creeze o cantitate mare de continut original pentru a starni interesele clientilor.

3. Identificati-va si stabiliti-va nisa

Stabiliti-va pentru o clientela care vizeaza ceea ce stiti. Acest lucru va va ajuta sa va stabiliti credibilitatea ca copywriter intr-o anumita zona si va maximiza rezultatele. De exemplu, daca va place sa calatoriti, va puteti concentra pe scrisul pentru bloguri de calatorie sau publicatii similare.

4. Creati un portofoliu

Un portofoliu de copywriting, cunoscut si sub denumirea de „Portofoliul minim viabil (MVP)”, consta in esantion de lucru orientat spre interesele unui client. Un MVP este o mostra de scriere a lucrarii tale atent construite, cu o lungime de aproximativ 200-400 de cuvinte si ofera o reprezentare concreta a calitatii scrisului pe care le oferi clientilor tai.

Este scurt, dar ar trebui sa urmareasca acuratetea si eficienta in exemplificarea calitatilor de care este interesat potentialul dvs. angajator si sa includa alegeri specifice de cuvinte pentru a transmite mesajul dvs.

Puteti avea, de asemenea, un site web care va descrie experienta ca copywriter. Puteti include un exemplar pe care l-ati scris pentru diferiti clienti, marturii, serviciile pe care le oferiti si structura dvs. de pret. De asemenea, puteti include povesti de succes, marturii video si piese prezentate pentru a va imbunatati sansele de a obtine munca si clienti de calitate.

5. Invatati piata si stiti cum sa creati un brand

Unul dintre obiectivele unui copywriter este capacitatea de a pastra, atrage si castiga noi clienti pentru clientii lor prin limbaj, plasarea imaginii si persuasiune. Un copywriter trebuie sa inteleaga elementele de baza ale publicitatii pentru a-si face reclama si a-si asigura singur clientii. strategiile de marketing, plasarea produselor, publicul tinta, identitatea de marca, brandingul si identitatea de marca pentru tine ca copywriter trebuie sa faca parte din strategia ta de a obtine clienti de calitate.

Cum sa obtineti clienti

Atat pentru copywriterii incepatori, cat si pentru cei experimentati, obtinerea de clienti este un punct central. Iata patru metode pe care le puteti folosi pentru a atrage clienti.

1. Lansari la rece

Un „cold pitch” este un e-mail sau o serie de e-mailuri adresate unui public tinta de potentiali clienti, prin care ii convingeti sa va achizitioneze serviciile. Doriti sa va prezentati, sa va explicati serviciile si sa detaliati modul in care puteti adauga valoare companiei sau organizatiei lor. Asigurati-va ca va adaptati pitch-ul la fiecare companie sau client la care aplicati. Puteti parcurge site-ul sau pagina de internet a companiei sau a clientului pentru a intelege produsele si serviciile acestora si provocarile cu care se pot confrunta. Puteti apoi sa va construiti o prezentare a modului in care abilitatile, experienta si serviciile dvs. pot contribui la rezolvarea unora dintre problemele lor. In cele din urma, ii puteti invita sa ia masuri contactandu-va sau facand un link catre unele dintre lucrarile dumneavoastra. Aici ati putea include portofoliul dvs. Cold pitching-ul este o metoda directa de contactare a potentialilor clienti si poate ajuta la stabilirea unei relatii cu publicul si potentialii clienti.

2. Site-uri cu locuri de munca

Multe site-uri cu locuri de munca sunt actualizate zilnic si sunt o modalitate eficienta de a vedea un numar mare de oportunitati. Aceasta metoda va permite sa alegeti ce oportunitati va intereseaza si sa obtineti cateva piste promitatoare. Asigurati-va ca analizati descrierea postului, rata de remunerare, programul de lucru si detaliile clientului inainte de a aplica pentru un post. Asigurati-va ca acestea se aliniaza stilului dvs. de lucru si preferintelor dvs.

3. Referinte

Aceasta este o tactica puternica de marketing al cresterii. Odata ce ati dobandit o anumita experienta, intrebati-va clientii daca ar lua in considerare sa va recomande si altora sau chiar sa scrie o recenzie despre dvs. si munca dvs. Aceasta forma de marketing din gura in gura este foarte eficienta in atragerea de noi clienti.

4. Platformele de retele sociale

Publicitatea serviciilor dvs. pe platformele de retele sociale este o modalitate rapida de a obtine expunere. Furnizati informatii coerente si asigurati-va ca ceea ce oferiti sunt informatii utile, mai degraba decat o simpla reclama peste care oamenii ar putea trece cu vederea. Doriti sa atrageti atentia, sa va aratati abilitatile si sa va impuneti ca expert.

Intrebari frecvente

Redactarea online este la fel ca redactarea generala?

Redactarea online si redactarea generala sunt doua continuturi distincte. Aspectul care le diferentiaza este, in primul rand, scopul scrierii care determina continutul si stilul. Copywriting-ul este de natura persuasiva, informativa si promotionala pentru a atrage un public.

Trebuie sa fiu un scriitor cu experienta pentru a incepe?

Trebuie sa intelegeti gramatica, ortografia, corectura si structura propozitiilor (sintaxa), dar experienta dumneavoastra in scris poate fi minima pentru inceput. Ar trebui sa va placa procesul de scriere si provocarea de a atrage un public cu cuvintele dvs. in copywriting. Asigurati-va ca incorporati in textul dvs. feedback-ul pe care il primiti de la scriitori cu experienta. Prin procesul de scriere, veti lucra pentru a crea continut de inalta calitate pentru a satisface o nevoie specifica.

Ce tipuri de scriere trebuie sa cunosc?

Redactorii pot primi o serie de solicitari diferite. Vi se poate cere sa scrieti bloguri, continut web, postari pe retelele de socializare, texte publicitare, scriere creativa sau continut web. Cu toate acestea, clientii iti vor furniza in mod regulat un ghid si un brief, iar tu vei lucra la unison cu editorii, cu echipa de marketing si, uneori, cu echipa de dezvoltare a produsului, care pot ajuta la modelarea textului pentru a indeplini cerintele.

Care tip de copywriting este cel mai bun?

Tipul potrivit de copywriting va diferi in functie de personalitatea, obiectivele de cariera si preferintele dvs. de lucru. Scrierea freelance ofera flexibilitate si confort, dar poate fi o provocare in ceea ce priveste consecventa. daca nu v-ati construit o audienta pe platformele de social media sau daca sunteti la inceput de drum, poate dura ceva timp pentru a va construi o audienta si pentru a crea o sursa de venit viabila. Cu o pasiune pentru scris si determinare, s-ar putea sa reusiti sa scrieti ca freelancer pentru subiectele pe care le-ati ales. cu toate acestea, daca sunteti in cautarea unei cariere intr-un birou cu potential de avansare, ati putea beneficia de un post de copywriter in cadrul unei agentii sau companii.


Cresteti rapid rezultatele in cautarile organice, cu ajutorul serviciilor de marketing online oferite de Mario Grigorescu - Consultant in Marketing certificat Google si MOZ, pana in Prima Pagina Google!

Urmariti-ma pe LinkedIn. Vizitati site-ul meu web.

www.agentpromovator.ro


Adaugati AgentPromovator.ro la feedul dvs. de Stiri Google

Comunicate AGENT PROMOVATOR S.R.L.

Poza Comunicat
Cum sa devii copywriter: Un ghid pas cu pas
In acest articol, exploram ce face un copywriter, principalele tipuri de copywriting, abilitatile comune ale copywriterilor si cum sa deveniti copywriter.
11 11 2024
Mai multe