Nu este suficient sa faci un lucru bun, ci in lumea afacerilor, este important sa fie si cunoscut! Prezenta in online este un “must-have” in zilele noastre, iar concurenta pentru a atrage atentia publicului este una acerba. Nu este o noutate faptul ca se pune din ce in ce mai mult accent pe crearea unui continut autentic, iar povestea afacerii tale si a oamenilor din spatele ei reprezinta parte din conceptul care atrage atentia si construieste o legatura emotionala cu publicul tinta al companiei.
Fie ca vorbim de site-ul firmei, despre retelele sociale sau de campaniile de publicitate, povestea oamenilor din spatele afacerii te poate ajuta sa te diferentiezi si sa cresti.
Avantajele expunerii echipei din spatele afacerii
Sa spui povestea afacerii tale si sa ii prezinti pe cei care zi de zi construiesc si dezvolta businessul (fie ca sunt oamenii din conducere, oamenii din productie, din zona de marketing sau IT, indiferent de nivel si functie), reprezinta un mod de a crea o legatura reala cu publicul tau, de a-ti umaniza brandul si de a creste increderea clientilor. Iata doar cateva dintre avantaje:
- crearea unei legaturi emotionale- oamenii nu mai vor azi doar sa cumpere produse sau servicii, ci isi doresc sa se conecteze cu brandurile, sa relationeze cu povestea ta. O poveste autentica, despre cum a inceput afacerea ta si despre oamenii care o fac posibila, poate ajuta consumatorii sa se simta parte dintr-o comunitate.
- umanizarea brandului- sa iti prezinti angajatii, sa le impartasesti pasiunea si viziunea poate face brandul tau mult mai accesibil si mai uman. Astfel, vei arata ca afacerea ta nu este doar despre profit, ci un loc unde fiecare individ joaca un rol important.
- cresterea transparentei – atunci cand impartasesti povestea afacerii tale generezi incredere. Clientii si colaboratorii vor fi mai dispusi sa colaboreze cu tine daca stiu cine sunt oamenii din spatele afacerii.
- vizibilitate- continutul care povesteste in mod autentic despre afacerea ta si echipa ta va atrage atentia motoarelor de cautare si va imbunatati pozitionarea site-ului tau.
Pasi simpli prin care spui povestea brandului si a oamenilor din echipa
Este important sa stabilesti ce anume vrei sa transmiti: Cum a inceput afacerea ta? Care au fost provocarile intampinate si cum le-ai depasit? Cine sunt oamenii din echipa ta?
Pasul urmator este sa identifici canalele potrivite: poti sa creezi un blog dedicat pe site-ul firmei, sa postezi pe retelele sociale, sa realizezi interviuri video cu angajatii.
Modul in care spui povestea conteaza! Nu te teme sa arati si partile mai putin perfecte ale afacerii tale. Oamenii apreciaza autenticitatea si vor fi mai inclinati sa te sustina daca te prezinti asa cum esti. Arata ce te diferentiaza si cum ai depasit obstacolele. Prezinta-ti angajatii si arata-le pasiunea! Povestile acestora pot deveni inspirationale pentru publicul tau.
Daca ai un blog, incearca sa promovezi continutul postat prin social media. Daca ai un video cu povestea echipei tale, posteaza-l pe YouTube sau pe platformele sociale.
Foarte important! Incurajeaza-ti publicul sa comenteze, sa puna intrebari si sa impartaseasca povesti!