Numarul utilizatorilor de online banking a crescut de trei ori, in trei ani

Numarul utilizatorilor de online banking a crescut de trei ori, in trei ani

Potrivit Keba Romania, numarul utilizatorilor de online banking din Romania a crescut, in ultimii trei ani, de trei ori, de la 2% la 6% din populatie. In ciuda acestei cresteri, Romania se afla pe penultimul loc in regiune la capitolul bancarizare, fiind urmata apoi de Serbia.

Romanii apeleaza la Internet banking-ul pentru verificarea contului si zona de self service sau unitatea bancara pentru urmatoarele operatiuni: plati in numerar, depozite, retrageri.

Self banking-ul se realizeaza tot la sediul bancii, insa fara interventia unui consilier bancar, ci prin intermediul bancomatelor, ATM-urilor, masinilor multifunctionale, automatelor de schimb valutar, Service Box-urilor sau terminalelor bancare care le cuprind pe toate acestea.

Primele pozitii din topul utilizatorilor de online banking sunt ocupate de Cehia, cu o utilizare de 62%, si Austria, cu un procent semnificativ, de 55%.

"Numarul bancilor care vor adopta sisteme de self banking este in crestere in Romania. Clientul vine la ce ora doreste in zona de self banking, isi plateste facturile, isi ramburseaza creditele sau isi efectueaza toate operatiunile de care are nevoie, eliminand statul la cozi si castigand timp pretios", a declarat directorul general al Keba Romania, Elena Turda.

Atunci cand vine vorba de interactiunea cu banca, aproape o cincime din totalul romanilor bancarizati se bazeaza pe un mix intre folosirea serviciului de online banking sau mobile banking si o vizita la o sucursala, releva studiul citat.

In timp, self banking-ul este o metoda care va creste rata bancarizarii, cel putin in randul romanilor.

Keba Romania, care are centre de service in tara, dezvolta atat echipamente, cat si solutii software, pentru institutii financiare, solutii de automatizare logistica si e-mobility.

In 2015, compania austriaca a avut o cifra de afaceri de 189,5 milioane euro.

 

Sursa: Economica.net