Intalnirile de business sunt adevarate examene pentru oamenii de afaceri. De comportamentul, limbajul, strategia si capacitatea ta de negociere vor depinde reusitele in acest domeniu. Indiferent ca ai in fata ta potentiali clienti sau parteneri de afaceri, trebuie sa faci o impresie buna! Conteaza totul, de la tinuta si discurs, la ton si postura, dar si povestea pe care o spui! Consultantii RisCo.ro iti ofera 5 sfaturi pentru a crea o impresie buna la o intalnire de afaceri si pentru a-ti atinge obiectivul!
1. Tinuta impecabila
Desi poate parea un sfat superficial, in lumea afacerilor, prima impresie conteaza. Alege intotdeauna tinute potrivite, adecvate locului si evenimentului, care sa tea jute sa emani incredere, profesionalism si sa iti permita sa te simti confortabil. Evita culorile stridente, machiajul in exces in cazul in care esti o femeie de afaceri sau supraincarcarea cu accesorii. Postura conteaza, asa ca este recomandat sa pastrezi spatele drept, sa oferi o stranger de mana ferma, sa eviti incrucisarea bratelor sau a picioare deoarece acestea sunt miscari defensive.
2. Documentarea prealabila
Pentru a face o impresie buna trebuie sa iti cunosti partenerii de dialog. Retine-le numele, denumirea afacerii, documenteaza-te despre evolutia lor. Totodata, trebuie sa ai pregatite si informatii despre businessul tau. Pentru a convinge prezinta grafice, statistici, pune accent pe calitatea serviciilor oferite, vorbeste despre avantajele produselor companiei tale. Cu alte cuvinte, spune o poveste frumoasa, sustinuta de cifre!
3. Tonul si cuvintele alese
Este important ce spui, dar si cum spui! Un ton calm si concentrate este cheia succesului! Ritmul rapid indica agitatie, iar un ritm prea lent poate sugera nesiguranta. Foloseste cuvinte-cheie, fa pauze intre fraze, ramai atent la reactiile celor care te asculta. Alege-ti cuvintele cu atentie, indicat ar fi chiar sa pregatesti un discurs dinainte, sa il repeti si sa iti analizezi postura, mimica, gestica. Evita frazele negative si pune accentul pe detaliile pe care iti doresti sa le retina clientii/partenerii. Zambeste calm, cand este nevoie!
4. Bunele maniere
Acesta ar fi sfatul principal! Respecta regulile bunelor maniere: nu intarzia la intalnire, nu uita numele oamenilor, nu te scuza continuu, nu te manifesta agresiv, asculta fara sa intrerupi, expune-ti ideile ferm, dar calm. Multumeste, cand este cazul si priveste interlocutorii in ochi. Renunta la telefon si nu intrerupe intalnirile pentru conversatii.
5. Dialog si negociere
Pastreaza un echilibru in comunicare. Pune intrebari relevante si asculta cu atentie raspunsurile! Totodata, ofera raspunsuri clare la intrebarile care iti sunt adresate. Ofera informatii, insa nu te pierde in detalii nesemnificative care pot plictisi. Nu incerca sa te impui prin comparatii inutile, nu trata interlocutorii cu superioritate! Momentul negocierii este esential! Expune-ti corect argumentele, cantareste bine ofertele, analizeaza beneficiile unui eventual compromis, ofera alternative!