Zi de zi muncesti pentru a-ti castiga un loc, pentru a fi respectat in cadrul companiei si pentru a fi vazut de sefi, in dorinta promovarii. Te regasesti si tu in aceasta situatie? Totusi, uneori pare ca eforturile tale sunt in zadar. Imaginea pe care ti-o construiesti ca angajat poate face diferenta intre stagnare si avansare, iar un rol important il are atitudinea pe care o afisezi zi de zi si de modul in care te raportezi la colegi, superiori si provocari. Vrei o imagine de succes? Actioneaza! Nu astepta un moment de glorie, ci lucreaza zilnic la imaginea ta!
Cum iesi din umbra?
Imaginea de succes se cladeste prin actiunile tale din fiecare zi! Nu e vorba doar despre a fi bun la ceea ce faci, ci despre a deveni o persoana pe care ceilalti se pot baza. Iata cateva schimbari cu care poti incepe de maine, cu pasi mici, dar constanti, iar in timp, vei observa rezultatele:
Atitudine proactiva
Asa cum spuneam anterior, actioneaza! Nu astepta mereu sa ti se spuna ce ai de facut. Analizeaza ce nevoi exista in echipa, identifica probleme si propune solutii. Este momentul sa dai dovada de initiativa si curaj! Un angajat proactiv devine rapid indispensabil.
Punctualitate
Timpul este una dintre cele mai importante resurse, nu degeaba se spune „time is money”. De aceea, punctualitatea si respectarea deadline-urilor transmit seriozitate, disciplina si respect fata de munca altora. Nu te lasa asteptat, nu intarzia proiecte, stabileste-ti un calendar corect si prioritizeaza-ti intotdeauna sarcinile!
Ramai deschis la feedback
Iti doresti sa evoluezi, sa te remarci? Nu te gandi ca pentru asta ai nevoie doar de aplauze! Accepta criticile constructive cu maturitate si cauta mereu sa inveti ceva din ceea ce ti se transmite. Intreaba cum poti face lucrurile mai bine. Un angajat care vrea sa evolueze va atrage atentia celor din jur in mod pozitiv. Totodata, daca vei gestiona criticile intr-un mod matur vei transmite siguranta de sine, control.
Comunica clar si profesionist
Comunicarea conteaza enorm. Intotdeauna exprima-te clar, concis si cu respect. Si nu este vorba doar despre discursurile de la prezentari, ci de maniera in care comunici in sedinte, in teambuilding, in pauza de cafea, online si offline, de la cele mai importante intalniri pana la schimbul de replici din fiecare zi. Evita barfa sau conflictele inutile.
Respect si empatie
Parte din imaginea ta de succes sta si in capacitatea de a lucra bine in echipa. Sprijina-ti colegii, ofera-ti ajutorul cand poti si construieste relatii bazate pe incredere. Totodata, asuma-ti greselile si nu fugi de responsabilitate. Oamenii respecta integritatea si curajul de a infrunta realitatea.
Investeste in dezvoltarea profesionala
Incearca sa te perfectionezi continuu. Citeste, mergi la cursuri, implica-te in proiecte. Analizeaza-ti imaginea constant, cu obiectivitate si indreapta ceea ce este gresit din mers. Un angajat remarcabil este cel care inspira incredere, contribuie la o atmosfera pozitiva, propune solutii, evolueaza constant si este demn de respectul celor din jur.