Digital detox, online detox, pauza de la mediul virtual si tehnologie. Indiferent de denumirea aleasa, multi dintre noi resimtim la un moment dat nevoia de detasare de viata digitala si de relaxare. chiar daca online-ul si retelele de socializare par sa ofere tot ce avem nevoie, in realitatea ne lipsesc experientele din viata reala si conexiunea umana. Cel mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research, companie de cercetare, arata ca 32% dintre romanii din mediul urban au incercat, la un moment dat, un detox digital, iar 33% ar fi interesati sa incerce acest proces.
De ce resimtim nevoia de detox digital?
Telefon, laptop, tableta, task-uri la locul de munca, convorbiri virtuale, retele de socializare, toate acestea ne suprasolicita pana la epuizare. Nu de putine ori ajungem sa constatam ca am petrecut ore in sir in fata unui ecran, lucrand sau captivati de aplicatie sau un trend nou. Repetat, un astfel de comportament se dovedeste nociv si apare nevoie de pauza.
Potrivit celui mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research, 32% dintre romanii din mediul urban au incercat, la un moment dat, un detox digital, in special tinerii 18-24 ani si cei cu copii sub 18 ani. Totodata, 43% dintre romani isi doresc in mare si foarte mare masura mai mult timp pentru activitati offline. Majoritatea celor care au optat pentru un detox digital au luat o pauza de la mediul online si tehnologie pentru o durata de cateva zile (62%), in timp ce 20% au ales sa se deconecteze pentru cateva saptamani.
Principalele motive de deconectare sunt:
• reducerea stresului (50%)
• eliminarea distragerilor (44%)
• protejarea vietii private (14%).
Barbatii mentioneaza stresul ca principal motiv pentru un detox digital intr-o proportie mai mare comparativ cu femeile, in acelasi timp, eliminarea distragerilor este un motiv de deconectare semnificativ mai mare pentru tinerii cu varste intre 18-24 de ani.
Nevoia de deconectare
Conform studiului amintit, 1 din 3 romani ar fi atrasi in mare si foarte mare masura de un brand care promoveaza momente de „deconectare”, cum ar fi initiativele de detox digital. De asemenea, 61% dintre romani considera ca brandurile pe care le urmaresc si le apreciaza ar trebui sa promoveze mai multe momente de „deconectare”, in special tinerii intre 25-34 de ani (70%). 47% dintre romani mentioneaza ca sunt deranjati in mare si foarte mare masura de reclamele pe care le primesc pe social media.
In ceea ce priveste modul in care si-ar dori ca un brand sa sustina procesul de „deconectare”, romanii prefera propuneri de activitati offline (33%), campanii fara reclame online (32%) si crearea de spatii de relaxare (31%).
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piata full-service. Studiul s-a desfasurat online in perioada 24.10-28.10.2024 pe un esantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu varsta 18+, utilizatori de internet, din mediul urban. Marimea esantionului a fost de 1005 respondenti, iar eroarea maxima de esantionare este +/-3.1% la un nivel de incredere de 95%.